Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur mycket låter emac egentligen?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-16 20:59

jag har allvarliga planer på att köpa en eMac då det verkar vara den absolut mest prisvärda macen. jag är dock lite orolig över att ha läst olika kommentarer om ljudnivån... jag är hörselskadad och är känslig för monotona ljud. min nuvarande datorn (dell-pc) brummar rätt högt och får därför stå med skarvsladdar inne i klädkammaren. detta är ju svårt när datorn sitter inne i skärmen, om man inte skaffar starka glasögon och sätter sig 5 meter ifrån

så hur ligger det till? är det påfrestande ljud eller? var i en affär och lyssnade lite. visst brummade den men det var jäkligt svårt att avgöra i en affär med människor och andra störande moment runtomkring..

/jonas

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-08-16 21:07

Vi har en eMac här hemma och vist brummar den, fast jag tycker inte att det är så farligt.
Ingen i familjen i övrigt har klagat heller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-16 21:08

hmm. skitsvårt att förklara i ord.. jag vet.. men är det som att sitta med en stationär i örat eller är det mer åt laptophållet?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 21:09
Ursprungligen av snigel1:

jag har allvarliga planer på att köpa en eMac då det verkar vara den absolut mest prisvärda macen.

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=47258

Det är den inte. Unna dig en iMac istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-16 21:17

verkar som "globe" inte går att köpa, o den nya modellen lär kosta krona i början!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-16 21:18

btw. imac är tyst?

Kolla på begagnat! Man kan göra riktiga fynd på nästan nya iMacar.

/K

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 22:27

Stick och kolla hos någon återförsäljare det är väl enklast. Du har ju några i Stockholm. Det är svårt att säga hur mycket eMacen låter i förhållande till andra datorer men den är inte helt tyst.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 22:32

ok missade att du rean varit i en affär och kollat. Sorry

Nya iMacen lär knappast kosta mer än den nuvarande. Vill du ha en absolut knäpptyst dator så köp en iBook. De är verkligen ljudlösa. Iaf min.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-08-17 11:15
Ursprungligen av snigel1:

så hur ligger det till? är det påfrestande ljud eller? var i en affär och lyssnade lite. visst brummade den men det var jäkligt svårt att avgöra i en affär med människor och andra störande moment runtomkring..

/jonas

Du kan ju fråga om du kan få lyssna i affären efter att den är stängd! Det finns ju många 99mac medlemmar hos mac återförsäljarna i Stockholm.

Jag har en eMac och den är allt annat än tyst! Hade jag begripit att den väsnades så mycket som den gör hade jag aldrig köpt den. Kan väl i sammanhanget berätta att jag var i butik och tittade på den innan jag köpte och där uppfattade jag den som tyst p g a alla störljud runt omkring. Med facit i hand skulle jag returnerat den omgående.

Så snigel1, jag tycker du bör se dig om efter något annat. En beg iMac kanske... eller så väntar du in releasen av nya modeller som är på gång. Av iMac alltså! om jag tolkat alla rykten rätt så har vi sett det sista av eMac.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2004-08-18 22:51

Jag tycker också du ska se dig om efter något annat, med tanke på att du är känslig för monotona ljud. Satsa på beg imac globe.

Köpte en ny eMac till min dotter. Den är klart tystare än hennes förra "karamell"-iMac. Ljudet är ovanligt lågfrekvent (och därför inte störande) och jämförbart med en mycket tyst projektorfläkt. Skulle tippa att det handlar om runt 24 dB.
Å andra sidan skiljer det sig från fall till fall. Vi har några eMac på jobbet, varav en låter som Bromma flygfält i rusningstid.

1
Bevaka tråden