Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fått en 2*2,5 ännu????

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-15 22:12

Ngn som fått en 2*2,5 G5a ännu som kan berätta lite om den????

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-16 18:17

..ingen????

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 19:06
Ursprungligen av fjellis:

..ingen????

Fick min i eftermiddags

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2004-08-16 19:51

Härligt. Grattis!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-16 20:14

Se där..... GRATTIS!!!! - från Apple?

Berätta mer om den.. o fram allt kylningen.. låter det???

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 20:33

Beställde den på AppleStore.

Jorå den låter. Som tur är har jag den i garderoben och har bara dragit ut sladden för skärmen.

Har inte kollat nåt mer på kylningen. Man måste plocka isär den för att man ska se nåt, och det har jag inte gjort.

Ursprungligen av Stephan H:

Beställde den på AppleStore.

Jorå den låter. Som tur är har jag den i garderoben och har bara dragit ut sladden för skärmen.

Har inte kollat nåt mer på kylningen. Man måste plocka isär den för att man ska se nåt, och det har jag inte gjort.

Argh! Oljud.

Hur mkt låter den? (Ja jag vet, hur långt är ett snöre) Om du jämför med andra Mac:ar exempelvis, eller andra subjektiva oljudligheter som du kommer på...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-16 20:52

ajjj mer ljud... fyyyyyyy.... arghhhh

Låter som om du är väldigt känslig för ljud dock, om du ställt datorn i garderoben? Antingen det eller så är det fel på din burk.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 23:06
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Låter som om du är väldigt känslig för ljud dock, om du ställt datorn i garderoben? Antingen det eller så är det fel på din burk.

Oavsett om det hade låtit eller inte så skulle jag haft den i garderoben. Jag har den där av rent "visuellt" syfte. Tycker det är rätt snyggt att bara ha en CinemaDisplay, trådlåst tangentbord och en mus på skrivbordet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-16 23:52

Min har inte kommit - kanske 30" skärmen / grafikkortet som gör att det dröjer. On or before 03/09/2004 står det. Längtar!

Tråkig setup du får, 2x2.5 och 30". Inte dumt!

Fick min 2.5:a idag.
Den låter nästan ingenting. Med dagens ljud på datorer så är denna näst intill ljudlös.

Får den jobba så drar fläktarna igång, men det är ABSOLUT INGET som man störs av. Det är inget irriterande ljud.
Och än så länge har jag inte fått fläktarna att snurra hårt i mer än 2-3 sekunder.

Ni behöver INTE bli oroliga över att den här maskinen för oväsen, det gör den bara inte.

Ursprungligen av snowdog:

Fick min 2.5:a idag.
Den låter nästan ingenting. Med dagens ljud på datorer så är denna näst intill ljudlös.

Får den jobba så drar fläktarna igång, men det är ABSOLUT INGET som man störs av. Det är inget irriterande ljud.
Och än så länge har jag inte fått fläktarna att snurra hårt i mer än 2-3 sekunder.

Ni behöver INTE bli oroliga över att den här maskinen för oväsen, det gör den bara inte.

Kanon! Ja då lutar det åt en sådan då, min gamla kub börjar bli trött...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 02:00

Då blir nog Apple besvikna på dig! "It screams!!!" säger väl de?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-19 09:16

Min 2.5a + 23" är på väg i en TNT bil och här om ca 30 min
Jag återkommer om en stund med en rapport.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-19 14:57
Ursprungligen av MikaelF:

Min 2.5a + 23" är på väg i en TNT bil och här om ca 30 min
Jag återkommer om en stund med en rapport.

Lyckost! Verkar som 30" alternativt grafikkortet gör att jag får min tidigast 3/9

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-19 09:24

,,måste man bli avis så tidigt på dagen..... beätta berätta berätta...

Slängde in en Raptor (10.000 varvare) och kör operativet på denna.
Installationen av Mac OS X tog 6-7 minuter för första disken.
Andra skivan, med iLife, tog också cirka 6 minuter.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 10:44
Ursprungligen av snowdog:

Slängde in en Raptor (10.000 varvare) och kör operativet på denna.
Installationen av Mac OS X tog 6-7 minuter för första disken.
Andra skivan, med iLife, tog också cirka 6 minuter.

Jag har även från andra håll hört om folk som kör operativet på en 10 000 varvare. Är det så otrolig skillnad vid vanligt användande? I så fall borde man väl infrskaffa en

Vi vill se bilder.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-13 20:32

Nu har jag min igång - tystare maskin får man leta efter - en fröjd..... vilken frid.... tidiagre hade jag 2 olika vindtunlar.... nu har jag hört ljuset:-))))

I Quarken.. mja inte så mycket skillnad men i skriva ps-filer och omvvandla eps osv wow.... o Photoshop.. japp...

Ursprungligen av fjellis:

Nu har jag min igång - tystare maskin får man leta efter - en fröjd..... vilken frid.... tidiagre hade jag 2 olika vindtunlar.... nu har jag hört ljuset:-))))

I Quarken.. mja inte så mycket skillnad men i skriva ps-filer och omvvandla eps osv wow.... o Photoshop.. japp...

Kläck ur dig lite mer! Vi är fler som är nyfikna på burken!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-17 08:16

Den ÄR TYST! - ngn gång då å då vid räkneoperationer som att skriva en 2 gig ps fil tex kan fläkten gå igång et t litet tag. Annars så behöver vi inte ens stänga dörren till arbetsrummet på natten - vilket var tvunget med vindtunneln...

Jag stänger inte av datorer.

Att den är kyld - märker jag inget av alls.

Det var lätt att stoppa in extra minnen.. lyckan ur - fläkten ur - allt åter o stänga. Idag skall jag stoppa in en extra HD... ser lätt ut det emd. Förberett för det helt enkelt! Skall byta skärmkortet - måste läsa på. Säkert lika lätt det.

När jag skriver detta så hör singet - egentligen vet jag inte ens att det står en dator under bordet...:-)))

En 400 FW uttag på framsidan - bra med tanke på att man snabbt kan kopla in extra HDs.. USB tar jag via tangentbordet.

Quark som skrivet - märker ingen skillnad.

Photoshop ja - kraften är där. Men jag är numera ingen van Photoshop kille - det får andra ta hand om.

....men som skrivet TYSTNADEN är underbar!

Negt speciellt du undrar över så fråga!

1
Bevaka tråden