Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfning på Zire 72

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle behöva lite hjälp med min Zire 72. Jag har köpt en bluetooth adapter till datorn och det funkar att skapa en koppling mellan min palm och dator. men när jag ska börja surfa så står det "DNS lookup timed out. Please check coverage, and try again [comm. 8]"
Jag har skrivit in DNS inställningarna i palmen och så men ändå funkar det inte, jag vet inte va det kan vara för fel så det är därför jag vänder mig till det här förumet. hjälp!

fred ut

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-08-15 22:37

Har du slagit på Internetdelning under Internetfliken i Fildelningspanelen i Systeminställningar?

Jag har försökt med det Macus, men det går inte... det står "Ett fel inträffade när internet-anslutningsdelningen aktiverades. internet-anslutningsdelningen kan inte aktiveras. En LAN-anslutning är redan konfiguerad med den IP-adress som krävs för automatisk IP-adressering"
så där sitter jag fast, vet du hur jag ska göra?

Prova starta om datorn.. gör samma sak igen!

MarMan Hollow. been there, done that=) funkar ändå inte...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-08-16 12:28

Vad får du upp för alternativ i Internetfliken?
Har du Dela via Bluetooth ikryssat?

Macus- nej nått sånt finns det inte att kryssa i? eller jag kanske inte går in rätt, vart ska jag gå in för att kunna kryssa i det?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-08-16 16:24

Det borde komma upp ett sånt alternativ i Fildelningspanelen/Internetfliken. Zire:n är ju inte kopplad via ethernet, eller hur?

Din ethernet-anslutning är upptagen, eftersom den är kopplad till en router eller ett DSL/kabelmodem. Ska du internetdela något så måste du antingen ha ytterligare ett ethernetkort, Airportkort eller Bluetooth i datorn. Om jag förstår innebörden av detta supportdokument rätt:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=151617-

(Jag har själv varken Bluetooth eller någon Zire 72, så jag kan inte testa.)

Nej men grejjen är att det inte kommer upp något sådant alternativ... jag tror inte att min zire är kopplad via ethernet, hur kollar man det ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-08-16 16:31

Du måste kanske måste göra något i Bluetooth-inställningarna först. De hittar du i verktygsmappen (i programmappen).

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-08-16 16:35

Har du Bluetooth 1.5 och den senaste firmware-uppdateringen installerad?

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/bluetoothfirmwareupdater.html

1
Bevaka tråden