Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacGamers presenterar Speltorsdag

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Känner ni inte allihop hur meningslösa dessa onödiga torsdagar är? De verkar bara finnas där för att fylla ut tiden mellan onsdag och fredag. Nu tänkte vi på MacGamers göra något åt detta och presenterar härmed vårt bot – ”Speltorsdag”.

Läs hela nyheten.

Senast redigerat 2004-08-16 11:38

Jag är med, syns på torsdag!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 10:04

fan, för tidigt ju! men kommer dit vid nio

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-16 11:10

Bra initiativ! Äger inte W3 och har för tillfället inte någon internetuppkoppling. Men i framtiden är jag lugnt på!

Hmmm.. detta låter helkul! Iofs så kunde det vara en tanke att berätta vilka spel som kommer de närmsta gångerna också; om inte annat så kan jag tänka mig att köpa ett eller annat spel för att vara med.

/CX

Ursprungligen av Charles Xavier:

Hmmm.. detta låter helkul! Iofs så kunde det vara en tanke att berätta vilka spel som kommer de närmsta gångerna också; om inte annat så kan jag tänka mig att köpa ett eller annat spel för att vara med.

Battlefield 1942 lär garanterat dyka upp. Det är en stark kandidat till nästa veckas Speltorsdag.

Ursprungligen av Christofer:

Battlefield 1942 lär garanterat dyka upp. Det är en stark kandidat till nästa veckas Speltorsdag.

Då skriver jag in det i kalendern direkt (förutsatt att det blir BF eller något annat spel jag har). Varannan torsdag kommer jag nämligen att ha möjlighet att haka på, och nästa torsdag är varannan.

Hmmm jag hoppas kunna vara med... RoC? Hmm jag är så dålig på det,,, kan TFT bättre... men men... får väl anpassa mig.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 11:52

Härligt initiativ! Vad säges om lite UT2004 samt Halo?
För oss som är lite mera pang på röbetan så att säga...

Halo hade varit himla kul! Har tyvärr inte UT2004

Edit: Lade till nedanstående

Offtopic: Jag ställer gärna upp med en Halo-server någon kväll; skicka email eller PM om ni är intresserade så att inte denna tråd hi-jackas.

/CX

Angående Warcraft III: Reign of Chaos - tänkte ev köpa det inför torsdag, men på Macotekets hemsida så hittar jag "Warcraft 3" för 159:- samt "Warcraft 3: The Frozen Throne (expansion)" för 249:-. Vilka av dessa behöver jag inför ev spelande på torsdag?

/CX

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-08-16 12:33

Endast den billiga!

Kul - då beställer jag den på vinst och förlust (vet inte 100% att jag kan vara med på torsdag).

/CX

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 13:05

Jag hoppas verkligen jag kan vara med! Då ska ni få så mycket stryk! Jag ska bara damma av mina RoC-kunskaper...
(jag heter mikotekniko på battle.net med.)

Om ni har fler spelförslag än UT2004 och Halo så vill jag gärna höra. Bra att veta inför kommande speldagar.

Ursprungligen av Christofer:

Om ni har fler spelförslag än UT2004 och Halo så vill jag gärna höra. Bra att veta inför kommande speldagar.

Call of Duty

Ursprungligen av Christofer:

Om ni har fler spelförslag än UT2004 och Halo så vill jag gärna höra. Bra att veta inför kommande speldagar.

Quinn-Tetris

Ursprungligen av Kristofer G:

Quinn-Tetris

Ingen dum idé!
(Jag ville vara med senast, men blev upptagen av annat.)

Fler spel

Litet Diablo Hardcore kanske skulle vara något?

Americas Army är gratis för klienterna; vet dock inte vad servern kostar...

/CX

Warcraft 3 beställt!

Quake 3 för faen! och självklart lite black and white

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-08-16 16:14
Ursprungligen av MarMan Hollow:

Quake 3 för faen!

Ja för fan!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 14:29

Låter skit skoj! Är ledig på torsdag så va fan skulle väl kunna hoppa in!
Har aldrig lirat på BNet, men kört större LAN och är väl ganska bra... Eller så har man väl bara mött för dåligt folk

Skulle man kunna hoppa in i klanen om det finns några lediga platser?

MVH / Patrik

Ursprungligen av freeze:

Skulle man kunna hoppa in i klanen om det finns några lediga platser?

Självklart! Anmäl ditt intresse i tråden [99] Warcraft 3.

Klanen kommer inte bli en hardcoregrupp av spelare som bara jagar poäng. Vi siktar på en skara Mac-sympatisörer som tycker det är kul att spela med och mot varandra. Det innebär att alla som vill kommer kunna ansluta. Tur det, annars skulle jag själv inte få vara med

Mitt bidrag till W3 (med erfarenhet från Starcraft och Warcraft) är väl mest att ställa upp som kanonmat

/CX

Jag har inte MAc. Men lite quake 3 kan vi väl spela?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-08-16 21:05

BF 1942 vill jag köra!

  • Medlem
  • 2004-08-17 01:36

tja, finns det egentligen något bättre spel än gamla (mycket gamla) starcraft?! Spöar skiten ur alla spel i sin genre (omän inte grafikmäsigt). då är jag med! W3 suger tycker jag; skräpig prestanda även på nya datorer och såååå himla svårt att fixa alla coola grejjs som man kan göra med hjältarna.

Tyvärr så skall jag vara jour hela kvällen på jobbet nu på torsdag. Klart bra val av dag då det är denna eller söndagen som är de som jag kan känna mig lite uttråkad på. Alla spel som det står Blizzard på är favoriter så jag instämmer med förra inlägget och tillägger Diablo II med eller utan Lord of Destruction expansion. I fall det blir av någon kommande torsdag är mitt förslag att starta nya karaktärer och köra hardcore för att känna spänningen i alla strider.

Bevaka tråden