Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billig domänregistrering?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte registrera en .net-domän och skulle vilja ha tips på någon som gör detta billigt.

Till saken hör att jag redan har tillgång till en DNS-server till vilken jag vilken jag vill peka mitt NS-record. Är heller inte intresserad av webbhotells- eller mail-tjänster.
Är således på jakt efter enklast tänkbara domänregistreringstjänst.
Nåt tips?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-08-15 16:44
Ursprungligen av Mikael E:

Mycket bra tips.

Go Daddy hade någon bugg som gjorde att den ville att jag skulle fylla i State-information. Men jag valde "Not Applicable". Den protesterade inte. När jag sedan skulle gå till nästa steg efter att ha fyllt i all kontaktinformation klagade den. Och då testa jag att skriva N/A i State-fältet, vilket den inte godtog heller. Så dem ratade jag.

Namecheap hade inte ett giltigt certifikat för sin betalning enligt Safari, så de kändes inte seriösa. Diskade med andra ord.

Det får bli Network Solutions iaf.... Men än 100% dyrare, men fortfarande billigt.

Ursprungligen av Jonas Mellander:

Namecheap hade inte ett giltigt certifikat för sin betalning enligt Safari, så de kändes inte seriösa. Diskade med andra ord.

Jag har handlat där, har inte varit några som helst problem. Skumt att certifikatet inte fungerade, det gjorde det för mig då. Men du vet väl att du kan betala med paypal istället för deras egen betaltjänst?

/K

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-15 19:41
Ursprungligen av Jonas Mellander:

Go Daddy hade någon bugg som gjorde att den ville att jag skulle fylla i State-information. Men jag valde "Not Applicable". Den protesterade inte. När jag sedan skulle gå till nästa steg efter att ha fyllt i all kontaktinformation klagade den. Och då testa jag att skriva N/A i State-fältet, vilket den inte godtog heller. Så dem ratade jag.

Namecheap hade inte ett giltigt certifikat för sin betalning enligt Safari, så de kändes inte seriösa. Diskade med andra ord.

Det får bli Network Solutions iaf.... Men än 100% dyrare, men fortfarande billigt.

Namecheap har jag använt sedan dom startade. Inga som helsr problem.
Vad du definitivt ska undvika är NetSol (om dunte är masochist, förstås).

DirectNIC.com 15$/år

joker.com har jag kört med de senaste 3-4 åren, så de kan jag rekomendera

Håll dig borta ifrån Network Solutions/verisign, dom var tidigare extremt krångliga att ha att göra med vid ändringar, var iofs en två år sen jag sist hadde att göra med dom, men enligt rykten ska det inte vara mycket bättre idag vad gäller servicen

Ursprungligen av johan dansk:

joker.com har jag kört med de senaste 3-4 åren, så de kan jag rekomendera

Håll dig borta ifrån Network Solutions/verisign, dom var tidigare extremt krångliga att ha att göra med vid ändringar, var iofs en två år sen jag sist hadde att göra med dom, men enligt rykten ska det inte vara mycket bättre idag vad gäller servicen

Nu är det iofs en god vän som ska hosta servrarna dit NS-recordet pekar, så jag lär inte behöva ha mycket med Network Solutions att göra.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-16 10:05
Ursprungligen av Jonas Mellander:

Nu är det iofs en god vän som ska hosta servrarna dit NS-recordet pekar, så jag lär inte behöva ha mycket med Network Solutions att göra.

Jo, vänta du: Den dag du t.ex.upptäckt hur dyra NetSol är och vill flytta domänerna till annnan registrator. Dom kan jävlas och har (i vart fall förr) varit kända för att bl.a. vägra släppa domänerna utan håller dom "gisslan" och du kan få punga ut med flera hundra spänn för att få loss dom.'

Det har alltså inget att göra med vem som agerar webbhotell.

Du är härmed varnad.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-08-15 18:17

loopia använder jag - (iofs. till en .se-domän) och kan rekommendera.
En .net domän ligger på 160/år (vet inte om det är så där jättebilligt, men...tja.) Ompekning är också skitenkel att göra hos dom. Rekommenderas.

namecheap äger!
loopia har billiga .se-domäner

Har reggat allt mitt på GoDaddy - funkat perfekt !

1
Bevaka tråden