Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med AP och 3com

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har ärvt en iBook G3 500mhz 258 mb ram 20gb hd. Nu har jag sparat till ett airportkort, och lyckades med nöd och näppe få tag i det hos en återförsäljare i Malmö, eftersom produkten i övrigt verkar ha utgått. Läste en del och beställde en accesspunkt från 3com, för jag har goda erfarenheter av det märket sedan tidigare, som är kompaltibel med 11b/g. Nu till mitt problem. Jag får det att fungera jättebra, sålänge jag står brevid accesspunkten, men så fort jag går iväg mer än två-tre meter, finns det inte längre någon mottagning. Jag får inte heller upp mottagningen i fullt om jag inte lägger accesspunkten på datorn. Har läst lite på forumen här och det verkar som om det utan problem ska gå att få bättre räckvidd, för som det är nu, känns det ganska meningslöst att nyttja detta system. Är det så att problemen ligger hos min 3com låda, eller är det så att det inte blir bättre?

/Johan Nordström

(ursäkta alla felskrivningar och felstavningar)

Jag skulle gissa på att antennen inte sitter riktigt bra i airportkortet. Testa att ta ur kontakten och trycka tillbaka den igen.

Senast redigerat 2004-08-14 11:56
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Jag skulle gissa på att antennen inte sitter riktigt bra i airportkortet. Testa att ta ur kontakten och trycka tilbaka den igen.

Detta har jag provat några ggr, drog mig till minnes att datorn varit inlämnad för hd-byte, försöker nu att plocka isär den för att se om de missat att koppla ihop något i den.

/Johan

Tack för snabbt svar!

Edit:

Har efter att antal hjärtklappningar lyckats plocka isär ibooken, och det visade sig att servicefirman hade klämt antennkablen, nu har jag ful motagning på 7 meter...
*nöjd*

Nu ska den bara plockas ihop igen... Hur var det nu...

/Johan

Senast redigerat 2004-08-14 11:59

Det var antennen iaf, bra att det löste sig. Jag vet hur det är när man plockar isär, man tänker -Det här kommer jag lätt ihåg, och sen sitter man där med två skruvar över i alla fall...

1
Bevaka tråden