Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-Jon igen..

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-12 13:32

Enligt idg har DVD-jon "knäckt" Air Port Express kryptot.

Läs mer här

Jag är oskyldig

  • Oregistrerad
  • 2004-08-13 22:41
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Jag är oskyldig

jag med. :rolleyes: (en till Jon)

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-08-12 20:38

Hu stavar IDG iTunes egemtligen?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-12 21:03
Ursprungligen av Ricky:

Hu stavar IDG iTunes egemtligen?

De stavar det Itunes egeNtligen...Hu!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-13 10:22

Det där är IDGs idiotiska policy att inte följa hur företagen döper sig och sina produkter..."man skriver minsann inte så i svenska språket bla bla bla"...

Ursprungligen av lasselu:

Det där är IDGs idiotiska policy att inte följa hur företagen döper sig och sina produkter..."man skriver minsann inte så i svenska språket bla bla bla"...

Det är snarare så att seriösa journalister håller sig till skrivregeln som säger att första bokstaven i namn ska vara versal. Annars kan man bli anklagad för textreklam, vilket man vill undvika för trovärdighetens skull. Man skriver t.ex. Ikea (inte IKEA som Ikea själva hade föredragit), eller då Itunes istället för iTunes som självklart Apple hade gjort vågen för.

Edit: Därmed inte sagt att jag tycker att IDG:s journalister känns så väldigt seriösa i övrigt.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-14 10:39
Ursprungligen av Björnbusen:

Det är snarare så att seriösa journalister håller sig till skrivregeln som säger att första bokstaven i namn ska vara versal. Annars kan man bli anklagad för textreklam, vilket man vill undvika för trovärdighetens skull. Man skriver t.ex. Ikea (inte IKEA som Ikea själva hade föredragit), eller då Itunes istället för iTunes som självklart Apple hade gjort vågen för.

Visst är det därför...det vet jag...men för mig hade det varit ännu seriösare om man respekterat hur tillverkaren vill att namnet skall skrivas...

1
Bevaka tråden