Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-minne går plötsligt inte att läsa, HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-13 17:59

Hej, min pappas flash-minne går plötsligt inte längre att läsa. Efter någon slags fel dyker den inte längre upp på skrivbordet. Startade skivverktyget där den dök upp, men den gick varken att reparera eller kontrollera pga nåt directory-fel eller nåt. Är det någon som har NÅT tips överhuvud taget!? Skulle VERKLIGEN behöva lite hjälp, månaders arbete ligger där (jag har också frågat varför han inte säkerhetskopierat...)! Är det något annat reparationsprogram som möjligen skulle kunna hjälpa?

Flashminnet är på 128mb och körs på en iBook 600MHz med OS 10.3 om det skulle hjälpa...

Tack på förhand!

/Felix

Har du dragit ur minnet från USB-jacket utan att först "trycka ut den" i papperskorgen?
Låter som sådant fel...

  • Medlem
  • 2004-08-13 19:12
Ursprungligen av Pocahontas:

Har du dragit ur minnet från USB-jacket utan att först "trycka ut den" i papperskorgen?
Låter som sådant fel...

Nej, det var mitt under att han arbetade med excel som det kom upp ett felmeddelande där det stod att flash-minnet var fullt (vilket det inte var). Efter en omstart kom det inte upp på skrivbordet igen...

  • Medlem
  • 2004-08-14 10:16

OM det hade varit så, vad hade man kunnat göra för att fixa det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-14 10:23

Excel, Word och Powerpoint skriver tillfälliga filer på hårddisken, eller i det här fallet USB-minnet, och därför kanske utrymmet tog slut. Använd bara USB-minnet som en tillfällig lagringsplats eller när du flyttar dokument mellan datorer.

  • Medlem
  • 2004-08-14 15:34

Precis, det är det jag har försökt säga till farsan hela tiden. Han var inne hos er på macoteket och köpte en extern HD idag faktiskt...

1
Bevaka tråden