Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med USB-minne

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En polare var över igår med sitt nyinköpta 256MB Sandisk USB-minne, på vilket han hade en del foton jag skulla ha.

Bra tänkte jag, bara att plugga in i tangentbordets lediga USB-port. Men icke, för lite ström tillgängligt gnydde dator, Så då drog jag ut skrivarens USB-kabel från baksidan av datorn, och pluggade in det där. Funkade fortfarande inte. Drog då ut tangentbordet och satte i musen direkt i datorn. Fortfarande för lite ström....

Ska det vara så? Är det vanligt? Så jävla mycket ström kan väl inte ett sketet USB-minne dra?

Har en iMac 17" 1GHz

  • Oregistrerad
  • 2004-08-12 16:15

iMac 17 har tre portar varav en delar USB-buss med det inbyggda modemet (långsam port). Det innebär att modemet snor lite av de 500mA en USB-buss kan ge totalt. Testa de andra portarna.

  • Medlem
  • 2004-08-12 19:12

Har också haft strömproblem med min Sandisk. Kör också en Twinmos som funkar bra.
När jag kollade upp Sandisk så tydde allt på att den skulle vara strömsnål men så är tydligen inte fallet. Helt klart bör man ta öppet köp på denna typ av grejer så att man inte står där med lång näsa.

Känns fånigt att behöva koppla in extern usb/ström bara för ett litet minne...

Nån som har ett förslag på ett minne som funkar bättre? Var precis på väg att beställa just ett sånt där krånglande Sandisk när jag läste det här (kör iBook G4).

  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 15:26

andvänder det billigaste usb minnet jag kunde hitta En seitec 128 mb
funkar fint på min pc. min pb min g4, och en 300 mhz imac. men dock inte på mitt blå gammla dasslock

Ursprungligen av call3:

funkar fint på min pc. min pb min g4, och en 300 mhz imac. men dock inte på mitt blå gammla dasslock

Har det att göra med att det fysiskt inte når ända in i USB porten ? Har du provat med en förlängningskabel ?

1
Bevaka tråden