Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ergonomi

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-11 10:37

att sitta riktigt är viktigt, speciellt om man sitter mycket framför datorn. eftersom jag studerar data och spenderar väldigt mycket tid framför en ibook 12" tänkte investera i min kropp och framtid och införskaffa en riktigt arbetsstol. är det någon som har bra tips? den ska inte vara för dyr (helst under 2,000 kr). designen är inte prioriterad, även om det är trevligt med en estetiskttilltalande möbel. det är funktion. att man sitter bra. många inställningsmöjligheter.

funderar också på ett bt-tanngentbord -tips?

samt att koppla en extern skärm. vad klarar ibooken (g4, 800 mhz) att driva? -tips?

-hur gör ni själva?

tacksam för svar och tips.

(det fanns en tidigare diskussion om stolar, men de flesta länkar i den var döda.)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-11 12:43

Köp en ikea-stol. Gör inte som jag och köp en dyr kontorsstol, det är inte värt pengarna..

  • Oregistrerad
  • 2004-08-11 13:53

Jag "implementerade" Ullmanstolen på mitt förra till cirka 250 medarbetare. Var och en fick en personligt utprovad och inställd stol och lärde sig samtidigt sitta ordentligt, dvs hur som helst hela tiden. De enda som inte var lyriska över resultatet (14 personer blev av med all värk, 2 kunde börja arbeta heltid igen) var personer med rejält midjemått (feta). Stolssitsen är nämligen bruten i vinkel och feta människor halkade helt enkelt av framåt.

Läs mer om hur man sitter "odisciplinerat"
http://www.ullman.se/Evaluation_chair/showroom/setup.asp
(OBS! Länken fungerar inte med Safari)

Ursprungligen av Schuckert:

(OBS! Länken fungerar inte med Safari)

inte med camino heller...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-11 13:54
  • Medlem
  • Stockholm