Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[99] World of WarCraft

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hoppas att jag kommer vara med iaf, så med 99% säkerhet så är jag med... Har ju trots allt satt upp som mål att ha en fetare char än pallish

  • Oregistrerad
  • 2004-08-12 06:15

Jag är med om jag blir antagen Betatestare.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 22:32

Cyrox ska vara med och spela !!
Och jag ska vara "bäst"

Bra ide med ett gille.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-29 09:58

Trevligt

Det blir kul ^.-

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-09-02 15:07

Får se hur det blir med priset och så men jag kommer antagligen att vara med!

Gillen kan väl bara vara några få personer, som sedan kan gå ihop i sammanslutningar (klaner), eller? Har inte riktigt greppat det hela. Pallish, kan du bringa lite klarhet till detta?

Om nu så är läget så kan vi skapa flera gillen som sedan vid lämpliga tillfällen sluter samman.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 21:54

Vad jag förstod det som så måste man vara 10 pers (runt den siffran i alla fall) för att få skapa ett gille.

Gillet du är med i står under ditt namn ute i världen. T ex:

Jag möter Christofer ute i världen och hans gnom heter "Four-eyes". Över hans huvud står det då <MacGamers> och över det så står det Four-eyes. Ska se om jag kan ta några screenshots på det också.

Kan gillen bli större än tio pers? Finns det någon gräns?

...och du, Christofers gnome inte heter "Four-eyes"!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-09-07 22:17

Antagligen... Det har gått i alla andra mmotpg spel jag har spelat så varför skulle det inte gå med Wow?

Tja... eftersom alla spel inte behöver vara likadana?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-11 14:47

Man kan vara avsevärt fler än 10 personer i ett gille. Vi är minst 60 i vår i alla fall. Däremot så måste det minst vara 10 spelare (inklusive dig) för att kunna skapa ett gille. Att skapa ett gille kostar 10 silver

Whäää...

här har ni en till som är inresserad...
har dock inte betan, så jag får väl lov att vänta på retail som alla andra...

Jag kommer med stor säkerhet spela spelet väldigt ofta.
Lägg till mig med vettja

  • Oregistrerad
  • 2004-09-24 23:22

Kul att det finns ett par som vill lira

Efter att ha spelat några timmar idag så vill jag vara med!

Jag vill vara med!

World of Warcraft måste vara bland det häftigaste spel jag någonsin sett!

Ciryon

Ursprungligen av Mattias Hedman:

För att återknyta till ämnet...
Vi verkar vara en del nu hur ska det bli med ett gille då?

Jag tycker det ska bli ett MacGamers-gille som man kan ha skoj med. En kul grej är just att "annonsera" lite att man faktiskt kan lira med Mac. Tror många är sugna på att skaffa Mac, men kanske inte tror att det fungerar att spela på. Med lite Mac'ers i World of Warcraft kanske man kan få med sig fler.

Är folk sugna på roleplaying? Alltså skriva bakgrunden o.s.v. till sina karaktärer?

Ciryon

För att återknyta till ämnet...
Vi verkar vara en del nu hur ska det bli med ett gille då?

[99] World of WarCraft

Blizzard jobbar med spelet World of Warcraft och spelbetan blir snart tillgänglig i Europa. Här är ett perfekt läge för att snacka ihop sig för ett [99]-gille.

I detta forum snackas det endast om saker relaterat till [99]-klanen. För andra diskussioner om World of Warcraft så är "Allmänt om spel" en mer passande avdelning.

Senast redigerat 2004-08-11 01:42

Håll diskussionen till [99]-gillet

Nu har jag ägnat en timme att reda ut denna tråd från skräpposter som inte har med [99]-gillet att göra. Vissa inlägg är raderade och andra är flyttade till tråden World of Warcraft - allmän diskussion. Trots påpekan om att tråden spårat ur dök det ändå upp orelaterade inlägg.

I fortsättningen kommer inga inlägg flyttas härifrån utan raderas direkt när de går offtopic.

/Christofer

Hur går det med gillet? Vilka kommer lira horde/alliance? Själv kommer jag köra Alliance och snart hoppar ju spelet igång

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-11-26 23:36

jag är också med. kommer att vara på alliancens sida.
kommer detta gillet att skapas på en rp-, pvp- eller en normal server?

Det undrar jag med. Kommer ju välja något gille beroende på hur många som spelar alliance/pvp

Som läget ser ut nu så kommer vi börja med ett alliance-gille på en PvP-server. Om det finns folk så att det räcker så kan vi givetvis även dra igång ett gille för hord-sidan. Vilka servrar vi kör på för respektive gille återstå att se.

Under betan så finns det bara gille för alliance på PvP. Vi ligger fortfarande back några personer för att kunna registrera oss, men förhoppningen är att det fixar sig när den öppna betan startar i Europa.

Just nu är jag sugen på att spela Horde.... känns bra att ha Taurens på sin sida...
Undead dansar snyggast och sover snyggast samt att deras magi låter coolare... vem vill fjanta runt och hela folk när du kan suga själen ur dom... mohahahaha!

Ska jag spela Alliance blir det Night Elves i så fall.

Men "For the Horde!"
En "beta" sign up lista:
Jag
En kompis till mig

Vilka mer?

En viktig sak när det hela kör igång i januari är att alla vi som vill spela tillsammans kör på samma server. Som det verkar nu kommer det finnas flera olika servrar i Europa, t.ex. England, Frankrike, Tyskland i olika varianter. Det går förstås att starta karaktärer på flera servrar, men det kan nog ändå vara en idé att vänta lite vid releasen och lugnt och sansat välja att hoppa på en server med låg befolkning.

I den öppna betan tänker jag spela Horde, troligtvis Undead Rogue och i riktiga spelet blir det Alliance, Night Elf Druid.

Ciryon

Självklart ska vi hålla oss på samma server. Bra att du förtydligar det Ciryon.
Det tog jag som självklart för visst vill jag träffa på macgamers oavsett vilken sida jag kommer spela på.

För tänk att få sätta eld på Cirnan.

Stänger denna tråd pga av att det kommer inte bli något officiellt [99]-gille som det från början var tänkt. Mer info kommer inom kort.

1
Bevaka tråden