Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"normal" leveranstid från Apple?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jahapp, så har man slagit till och beställt en Powerbook 1.5 GHz med extra lull-lull o allt Har dock blivit lite hysterisk angående leveranstiden på en sådan maskin, vad kan den vara? ska nämligen utomlands den 31 Augusti... bara 3 veckor kvar. Hinner jag få min leksak tro?

hur är det egentligen brukar det vara lång leveranstid från apple?

gu vad skoj det ska bli när man äntligen får den!!!!!

  • Medlem
  • 2004-08-10 18:50

Min tog 14 dagar, vilket var ovanligt länge. Då köpte jag iofs av en återförsäljare, men det var ett specialbygge.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-08-10 18:51

Grattis till din investering!

Det har blivit mer regel än undantag att detta brev dyker upp hos mig efter beställningar. Har hänt på alla sista tiden Beställningarna skickas för det mesta före utsatt datum så det verkar vara ett automatiskt sätt att försäkra sig mot förseningar (?). Jag har dock aldrig köpt datorer genom Apple Store så där vet jag inte hur lång leveranstid man kan räkna med. Övriga varor brukar ta 3-7 dagar.

Bästa Apple Store-kund!,
Tack för att du handlar hos Apple Store.
Efterfrågan på den produkt du beställt har varit högre än väntat. Vi kommer att
leverera så fort det bara är möjligt, men vi kommer tyvärr inte att kunna möta det
uppskattade leveransdatum som vi gav dig tidigare. Vi uppskattar nu att vi kommer
att skicka din beställning den 11:e Augusti 2004.
Ditt företag är mycket viktigt för oss, och vi ber om ursäkt för de eventuella besvär
denna försening leder till.
När beställningen har skickats, får du ett e-postmeddelande som bekräftar detta.
Meddelandet hjälper dig att följa upp beställningen.
Många frågor om köpta produkter besvaras på Apple Stores webbplats för kundservice
på adressen: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore
Vänliga hälsningar,
Apple Store

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2004-08-10 19:16

Jag bestälde min från inwarehouse mer eller mindre när den släptes och jag fick den efter 4 dagar.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-08-10 20:13
Ursprungligen av onnyt:

Jag bestälde min från inwarehouse mer eller mindre när den släptes och jag fick den efter 4 dagar.

Jag brukar också beställa datorer från Inwarehouse, men där kan man väl tyvärr inte få ”built to order”....
...eller?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2004-08-10 20:51
Ursprungligen av Kidde:

Jag brukar också beställa datorer från Inwarehouse, men där kan man väl tyvärr inte få ”built to order”....
...eller?

Tja jag har inte konfiggat den här maskinen men de slängde i lite mer minne i min iBook för några år sen när jag bestälde den. Jag är inte säker men jag tror att de tog 100 spänn för jobbet.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-08-10 21:03
Ursprungligen av onnyt:

Tja jag har inte konfiggat den här maskinen men de slängde i lite mer minne i min iBook för några år sen när jag bestälde den. Jag är inte säker men jag tror att de tog 100 spänn för jobbet.

Ok, minne slänger jag in själv, tänkte mer på om man kan få 128 MB på grafikortet som på Applestore när det gäller PowerBook.

//K

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-08-10 21:35
Ursprungligen av Kidde:

Ok, minne slänger jag in själv, tänkte mer på om man kan få 128 MB på grafikortet som på Applestore när det gäller PowerBook.

//K

Macoteket har ju dessa hemma till försäljning med 128MB och 512MB ett minne för 21496:- + moms

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-08-10 21:49
Ursprungligen av Kentor:

Macoteket har ju dessa hemma till försäljning med 128MB och 512MB ett minne för 21496:- + moms

Har försökt minst tre gånger att registrera firman för fakturaköp, inte lyckats ännu (har högsta kreditrating), struntar i dom nu..

Edit.

Handlar bara av företag som kör mot faktura, Inwarehouse internettjänst har legat nere ett par gånger när jag har försökt med beställning, därför mina senaste köp från Apple Store...

Senast redigerat 2004-08-10 22:32

schysst me alla svaren, känns lite lugnare nu.. hoppas jag.

Ringde å frågade snubbarna på Macoteket om de kunde fixa samma förändringar som på applestore (bto) 128 mb, grafikkort, 5400 rpm HD, byta ut DVD-r/CD-rw mot DVD/CD-rw men det kan de inte. Har beordrat beställning av min via ett annat dataföretag, typ dataservice eller nåt lokalt, o de kunda ordna sådana förändringar, beror väl på omman är apple-återförsäljare (typ i första ledet eller nåt?)

Sen ska jag köpa en GB minne från gammla goa Macoteket o dunka i själv... o battlefield förståss...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-08-10 20:47
Ursprungligen av SperrFeuer:

jahapp, så har man slagit till och beställt en Powerbook 1.5 GHz med extra lull-lull o allt Har dock blivit lite hysterisk angående leveranstiden på en sådan maskin, vad kan den vara? ska nämligen utomlands den 31 Augusti... bara 3 veckor kvar. Hinner jag få min leksak tro?

hur är det egentligen brukar det vara lång leveranstid från apple?

gu vad skoj det ska bli när man äntligen får den!!!!!

För vad det är värt;

Jag beställde en fredag (2:a juni) via Apple store en dual G5:a från Irland plus Garageband Jampack.
Den senare anlände med bud på måndagen, G5:an anlände exakt 2 veckor efter beställningen.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2004-08-10 21:27

Vet icke.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-08-10 21:32
Ursprungligen av onnyt:

Vet icke.

Oki doki

Ursprungligen av SperrFeuer:

jahapp, så har man slagit till och beställt en Powerbook 1.5 GHz med extra lull-lull o allt Har dock blivit lite hysterisk angående leveranstiden på en sådan maskin, vad kan den vara? ska nämligen utomlands den 31 Augusti... bara 3 veckor kvar. Hinner jag få min leksak tro?

hur är det egentligen brukar det vara lång leveranstid från apple?

gu vad skoj det ska bli när man äntligen får den!!!!!

Det tog minder en 14 dagar för min 17 1.5 Ghz 1GB ram singel modul och 128 MB Vram.
Då var det via en återförsäljare ( Kullander & Kullander ), så du borde kunna få den inom ca 10 dagar eller så!

När jag hade powerbooken 1.33Ghz 17 standar konfig ( Nu mera företagets ) gick all på ca 8 dagar!

1
Bevaka tråden