Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Disc Utility i Mac OS X 10.4

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-10 13:40

Ok, jag vet att macosrumors.com inte är helt trovärdiga och att det här kanske inte är ett jättenytt rykte.
Skulle dessa komma med i Tiger skulle jag bli glad. Vad säger ni?

Saxat från macosrumors.com:

"Live" disc burning
No Finder copy to a virtual disc; just select the folders/files you want, and drag to the Burn icon. No waiting, no wasted disk space, no system slow-downs while a Finder copy is carried out.

DiskWarrior-like directory rebuilding.
Long the champion of Mac disk repair, DiskWarrior uses a unique method to construct an optimized replacement directory structure and simply replace the damaged directory with the optimized version, rather than attempting to repair individual instances of directory damage. Apple intends to offer a similar feature in Tiger's Disk Utility.

Improved Permissions Repair.
Permissions will now be automatically checked, and repaired if need be, before and after every Software Update or Installer run. Detection of potentially serious permissions problems may be carried out in the background, in real-time without the need for user interaction.

System Integrity Checker.
One of the most important new features touted by sources is a Disk Utility 10.5 feature that would store a map of the proper system state provided by Apple with each system release, and check the location, size, and attributes of system files against it. This would help even unskilled users ensure that their /System, /Library etc. directories are in a pristine state.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-08-10 17:42

Att kunna ha en System och Library backup/restore vore fin fint
och att slippa boota om för att köra DiskWarrior vore ännu bättre

Och kunna ändra storlek på partitioner, ta bort o lägga till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-10 18:07
Ursprungligen av acke:

Ok, jag vet att macosrumors.com inte är helt trovärdiga och att det här kanske inte är ett jättenytt rykte.
Skulle dessa komma med i Tiger skulle jag bli glad. Vad säger ni?

Saxat från macosrumors.com:

"Live" disc burning
No Finder copy to a virtual disc; just select the folders/files you want, and drag to the Burn icon. No waiting, no wasted disk space, no system slow-downs while a Finder copy is carried out.

DiskWarrior-like directory rebuilding.
Long the champion of Mac disk repair, DiskWarrior uses a unique method to construct an optimized replacement directory structure and simply replace the damaged directory with the optimized version, rather than attempting to repair individual instances of directory damage. Apple intends to offer a similar feature in Tiger's Disk Utility.

Improved Permissions Repair.
Permissions will now be automatically checked, and repaired if need be, before and after every Software Update or Installer run. Detection of potentially serious permissions problems may be carried out in the background, in real-time without the need for user interaction.

System Integrity Checker.
One of the most important new features touted by sources is a Disk Utility 10.5 feature that would store a map of the proper system state provided by Apple with each system release, and check the location, size, and attributes of system files against it. This would help even unskilled users ensure that their /System, /Library etc. directories are in a pristine state.

Vore trevligt i och för sig. Låter dock mer som en önskelista än något annat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-11 19:34
Ursprungligen av Cypher:

Vore trevligt i och för sig. Låter dock mer som en önskelista än något annat.

Tänkte jag också när jag läste det. Känns som att macosrumors.com mest bakar ihop önskelistor i stället för att ha något riktigt att komma med. Men visst låter listan bra.

  • Medlem
  • 2004-08-11 19:58

Önskelistor i all ära, men är inte detta saker som man kan kräva? Jag menar, det här med att behöva reparera rättigheter borde ju inte behövas - det borde datorn kunna hålla reda på själv. Och windows har ju länge haft en sådan "sista fungerande konfiguration" eller nåt liknande (som i och för sig inte funkar vidare bra).

Är lite gnällig, har försökt sparka liv i en win98-maskin och är trött på datadumheter. Ska nog kasta den istället...

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-08 16:12

Det är för banne mig Apples skyldighet att se till så datorn fungerar efter uppdateringar!
-Tyvärr vet inte Apple om det!

Ursprungligen av nabben:

Det är för banne mig Apples skyldighet att se till så datorn fungerar efter uppdateringar!
-Tyvärr vet inte Apple om det!

Menar du att Apples uppdateringar idag inte fungerar bra och att något på denna lista skulle ändra på det?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-08 18:56
Ursprungligen av Marcus K:

Menar du att Apples uppdateringar idag inte fungerar bra och att något på denna lista skulle ändra på det?

På första frågan: Svar Ja!
På Andra frågan:Svar kanske! -Jag har varit med om att en skrivare som trilskats en vecka började spruta ur sig en hel massa efter att jag dammsugit golvet. När jag kom tillbaka efter att ha ställt in dammsugaren så stod skrivaren och skrev ut allt den skulle gjort förra veckan! -Fråga mig inte hur det gick till men det funkade.:D

Öh... Tråden är över tre år gammal...

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-08 18:52
Ursprungligen av Capeman:

Öh... Tråden är över tre år gammal...

-Det är med trådar som med vin de blir bara bättre med åren!:D

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-08 19:09

Kanske dax att ge fan i vinet

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-12-08 19:15
Ursprungligen av Lm:

Kanske dax att ge fan i vinet

Varför då?:D

1
Bevaka tråden