Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felhantering i PHP

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett stort problem. I vårt system ska det bara skickas SOAP fram och tillbaka, men vid felgenerering så får vi en massa problem då PHP genererar sina egna felmeddelanden innehållande rå text eller html.

Detta vill jag komma bort ifrån därför att det skapar en massa konstiga felmeddelanden som är svåra att gå igenom med våra klienter.

Jag har slagit igång error_reporting(0), men det avhjälper inte helt problemet. Någon som vet vad mer jag bör slå på?

Framförallt LDAP skapar en massa huvudvärk.

Mja jo, ok - var inte så utförlig förut.

Jag vill inte behöva sätta något i php.ini - filen, systemet ska vara lätt implementerbart. Så det måste vara något man kan göra direkt i koden, inget som man behöver initiera så tidigt.

Men inte ens @ framför händelserna funkar som det ska.

Det behöver du ju inte heller göra (ang. ändra i php.ini), kolla i exemplet.
Det du gör är att du sätter en callback funktion som tar hand om visningen, eventuell loggning och så vidare utav felet.

Får det inte riktigt att funka. Jag vill använda felhanteringen i Nusoap, via soap_fault, men det genereras en massa fel från vissa kommandon ändå som verkar ha högre prioritet än de jag skickar till Nusoap så då visas de också - vilket är högst problematiskt då klienten är gjord för att ta emot soapfelen.

1
Bevaka tråden