Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari - för nykterister

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-07-09 10:51

Hur var det nu med devisen... "syns man inte, så finns man inte". Hittar man inga pilsner så förblir man nykter. Söker man produkter på Systembolagets hemsida, som innehåller å,ä,ö, fungerar det inte. Inga öl till helgen.

Ha. Fungerar i Firefox. Skicka in en buggrapport.
Annars är det väl bara att söka på ingenting och få en lista på alla öl som finns? Bättre än inget, eller byt webbläsare tillfälligt för det du skall göra.

Systembolaget garanterar endast att det fungerar med IE från version 5 för Mac. Det är den version som de testat på och internt och garanterade enligt deras webbbyrå.

Går alltid att mejla till dem och påpeka men förvänta inga under på ett tag! Det har en del annat att stå i just nu.

På första sidan finns en elegant knapp märkt öl, den klickar jag på. Sedan kan jag söka på "Blågul" om jag måste.

Fast det är som du säger för det fungerar inte att söka på "Blågul" från första sidan.
Dom kanske vill att vi skall dricka importöl utan åäö?

Det går ju utmärkt att söka på "Urquell" och det räcker ju!

  • Oregistrerad
  • 2004-07-13 21:14

Sofiero ... kolla inga ÅÄÖ

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-09 20:47

Nu har jag retat upp mig igen på denna riktigt dåliga sökfunktion. Fy fan vilket skit! Smågrabbar gör bättre grejer hemma... (tyvärr har jag inte PC:n hemma på semestern )

Kan kanske bero på att de inte kodat rätt alltså skrivt ö istället för öosv?

Verkar som Systembolagets sidor buggar ganska mycket i både Firefox och Safari, tyvärr. Jag skulle använda den där "mina sidor"-funktionen där man sparar varor och butiker. Fungerade väldigt dåligt. Allting jag la till glömdes bort direkt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-10 17:31

Det e nog så, att är man lite lagom i luvan så kompenserar man automatiskt för några svtaefl har och dar.

1
Bevaka tråden