Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applebutik smygöppnar för 99mac

Tråden skapades och har fått 80 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu smygöppnar Göteborgs första utpräglade Applebutik - och du som medlem på 99mac är inbjuden! MacForums nya butik är belägen på Kungsgatan 28, centralt i stan och kommer att fungera som en mötesplats både för befintliga Apple-kunder och nyfikna spekulanter. Utöver försäljning av Appleprodukter kommer man även att bedriva seminarieverksamhet.

Nu är alltså du som medlem på 99mac bjuden på en förhandsvisning av lokalerna.

När: måndag den 16 augusti, från kl 10.00 och framåt.
Var: Kungsgatan 28 i Göteborg.

-Vi "trimmar" gärna trupperna inför öppen ridå även om vi slipar på kanterna till den officiella premiären någon vecka senare säger MacForums VD, Martin Barregård. (99macs anmärkning: läs mer längre ned). -Vi slår upp portarna, varken mer eller mindre berättar han.

Efter kl 16.00 den 16:e och några timmar framåt kommer du att ha chans att byta ett par ord med Apple Nordens VD Oscar Bjers som finns på plats på Kungsgatan.

Snacks och dryck kommer att serveras och ryktet gör gällande att de som kommer först får en liten överraskning (?). Vad det är vet vi inte i skrivande stund. Varför inte titta in och känna på aluminiumskärmarna du läst så mycket om eller roa dig med de olika iPod-modellerna?

En avdelning för seminarieverksamhet finner man en trappa upp.

Via den nya butiken på Kungsgatan kommer företaget att kunna visa upp sig och Apple för fler. Butikschef Carl-Johan Rydén menar att det ska bli väldigt roligt att komma ännu närmare sina kunder. Man blir två i personalen till att börja med och butiken kommer att vara indelad i olika stationer för musik, design, film, foto osv.

Martin Barregård, Torben Hansen och Carl-Johan Rydén pustar ut i arbetet.

Officell premiär blir det på onsdag den 25 augusti då det också kan vara läge att besöka butiken. På förmiddagen blir det sedvanlig möjlighet till produktdemos. Men på eftermiddagen sprids det stjärnglans genom diverse iPod-DJ:s. Eller vad sägs om följande udda startfält?:

Patrik Arve från Teddybears Sthlm, Big Brother-Kitty (aktuell med CD), svenska Hiphoptjejen Peshi samt Kalle Gustafsson, basist och låtskrivare i Soundtracks Of Our Lives. OBS! Detta gäller den 25 augusti.

Uppdatering: På grund av flygtider kommer Oscar Bjers att anlända MacForum ca 16.00. detta gäller den 16 augusti.

Senast redigerat 2004-08-23 09:45
  • Oregistrerad
  • 2004-08-09 16:08

Roligt att det blev en butik i Götet till sist!

Vi på SOS Datakraft önskar MacForum lycka till. Detta kan förhoppningsvis lyfta hela Mac-marknaden i Västsverige.

/Johan & gänget

Ursprungligen av Schuckert:

Roligt att det blev en butik i Götet till sist! Vi på SOS Datakraft önskar MacForum lycka till. Detta kan förhoppningsvis lyfta hela Mac-marknaden i Västsverige.

Kan jag få fortsätta att handla hos SOS-data - please

  • Oregistrerad
  • 2004-08-09 17:53

Äntligen är det dags. Gått förbi affären varje dag sen de började bygga om på väg till jobbet suktandes efter öppnandet.

/Johan

  • Medlem
  • 2004-08-09 16:14

Fan va gött.

Äntligen ett applecenter i stan,, bra jobbat, lycka till!

Jag som har sett fram emot Apple Security Kitty, nu får man se lanseringen live, jag gillar inte handla på nätet, äntligen kan man ta på produkterna.

solsting Niklas

  • Medlem
  • 2004-08-09 16:17

Underbart !!!

Äntligen ett centralt beläget Maccenter© med lördagsöppet och "kom in och testa" känsla

Lycka till MacForum !!!

Niclas/maco

Det ser ut att bli riktigt snyggt!

En riktig godisbit i datorvärlden!

Yepp riktigt najs trots jag bor i Borås så är det bara några minuters (mc-färd) eller en timmas (bil-färd)

Hade gärna kommit ner och klämt på de nya Alu skärmarna men jag fick precis mina idag så det känns inte lika viktigt, däremot vill man kolla in allt annat och se att de som jobbar där verkligen vet vad de pratar om.. Annars skall jag själv se till att få en plast som säljare där Hehehe...

Lycka Till !!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-09 19:13

Äntligen
Lycka till

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-09 19:16

Ser man på, fint folk för fin affär. Hoppas den får något övers till normala konsumenter också. :rolleyes:

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-08-09 21:14

Kan man confa sin iBook i sån affär? Om man ska köpa ny, villsäga.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-09 21:44

Grattis

Grattis till oss alla i Götet. Äntligen kanske vi kan få lite stuk på grejerna!

Jag kommer den 16:e

Det verkar ju skitbra! Enda nackdelen som jag ser det är att Big Brother-Kitty kommer vara där...

Ursprungligen av capojava:

Det verkar ju skitbra! Enda nackdelen som jag ser det är att Big Brother-Kitty kommer vara där...

Inte om du går den 16 augusti

  • Oregistrerad
  • 2004-08-13 15:37
Ursprungligen av capojava:

Det verkar ju skitbra! Enda nackdelen som jag ser det är att Big Brother-Kitty kommer vara där...

Vad är det för fel på Kitty Jutbring?

Mycket trevlig tjej om jag får säga det.

Ursprungligen av haloone:

Vad är det för fel på Kitty Jutbring?

Mycket trevlig tjej om jag får säga det.

Det får du gärna säga. Jag har absolut inget emot Kitty Jutbring, det är hela Big Brother-konceptet jag inte gillar, och därmed "Big Brother-Kitty". Kitty Jutbring verkar vara en bra tjej som gjort en hel del bra med klubbar här i Göteborg. Ber om ursäkt om jag utryckte mig klumpigt från början.

Attans att man flyttar ifrån västkusten upp till "baksidan" den 21:e!

Jag kommer den 16:e!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-10 09:31

Jag bokade tåg till den 26:e, just to be sure I miss her... Undrar vilka seminarier som kommer att hållas, jag är ruskigt sugen på att lära mig Motion och övertala universitetet att köpa in det!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-10 15:06

Verkar underbart!

Läst lite om butiken innan, och det verkar bli superfint.
Bor i göteborg, så det är drömläge för mig

Hoppas bara att jag kommer in, iom att jag bara är 15år.

Äntligen!!! Inte en dag för sent.

Skall bara ipodförsäljningen lyfta också.
"Once you go mac, you don´t go back!

Då jag är i Göteborg nog oftare än Stockholm främst pga syster med familj som bor där så var detta en bra nyhet att ha möjlighet att titta och klämma på något nödvändigt tillbehör till den powerbook jag skall få levererad om någon vecka. Öppning på löningsdag med ev skatteåterbäring kvar bäddar för impulsköp.

Ursprungligen av Örjan:

Öppning på löningsdag med ev skatteåterbäring kvar bäddar för impulsköp.

Förtydligar datum:

16 augusti = smygöppning
25 augusti = officiell öppning

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-12 13:16

Härligt!

Har tenta på förmiddagen den 16:e. Perfekt att glida ner till butiken sen!

Har vi samma tenta?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-12 14:38

Om du ska tenta Numerisk Analys så

Nope, envariabel... Hade mycket hellre tentat Numen, men vad tusan....

Tack mina herrar! Oavsett tenta är ni förmodligen välkomna.

Men hur håller de koll på vilka som är 99macare och inte? Ska vi få medlemskort och så, eller ha en 99mac-keps?

Bevaka tråden