Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny plattskärm. vilken?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-08-09 12:29

Tänkt beställa en plattskärm 19" i dagarna.

Finns ju en hel del att välja mellan och jag har ingen stor koll. Tänkte först köpa 2 st, men eftersom jag har en CRT som inte är många månader så får jag faktiskt nöja mig med ändå så länge

Jag jobbar i huvudsak med webb men också en del foto, tryck m.m. Egentligen kan jag göra de som inte går på en platt på CRT:n

Kollade in på Dustin och såg denna: NEC ACCUSYNC LCD91VM 19#

Enkel och stilren, min prisklass, 3 års garanti utbyte på plats vilket nästan är ett krav.
Denna har högtalare vilket jag egentligen inte behöver.

Någon som kanske har denna NEC skärm, något liknande eller har en annan bra platt skärm att tipsa om.

Ska ha både DVI o VGA och fungera både till min Ibook och min stationära PC.

Ursprungligen av skatan:

Kollade in på Dustin och såg denna: NEC ACCUSYNC LCD91VM 19#

när jag kikar på länken får jag intrycket att den saknar dvi, eller är det jag som är blind?

den har bara VGA

SAMSUNG SYNCMASTER 910T 19# TFT SILVER TCO-03 (den har DVI)
http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=shopping/ProductDetail.asp?PID=5010068456

Tips:
Ta dig en funderare på om du verkligen vill ha en 19" när upplösningen är 1280x1024. Du får ju plats med precis lika mycket på en 17" med samma upplösning.
När jag själv har använt 19"-skärmar med 1280x1024 har jag upplevt att allt känns väldigt stort och klumpigt.

Jag kör med 3st Dell UltraSharp 1703FP, som i mitt tycke är väldigt schyssta skärmar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-13 08:19
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Jag kör med 3st Dell UltraSharp 1703FP, som i mitt tycke är väldigt schyssta skärmar.

Har "hört" att Dells Ultra sharp skärmar är bra. Är de de vassaste just nu? Inte Eizo, Viewsonic och de andra man brukar läsa om??

Dell har till den 27 okt 10% rabatt på 6 st modfeller, bl a UltraSharp 1703FP. Bara att slå till eller kan det betyda att ny modell är på gång? Hur länge har 1703FP funnits?

Jag spinner vidare på skärmar från Dell här...
Dell UltraSharp 2001FP (20.1") säljs just nu för nästan exakt 8000kr inkl. moms och frakt. Finns det någon här med erfarenhet av modellen?
Sugen på Apples skärmar som så många andra, men 6000 kr upp till Apples 20" är mycket pengar...

Den lilla bilden på skatans länk är inte samma som den förstorade bilden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-09 16:04

Jag är också ute och letar plattskärm. Den ska ersätta en Apple 21" CRT (blåvita), så 1600x1200 och gärna 20" skulle vara fint. Både VGA och DVI förstås.

Har ni några åsikter om Viewsonic? Jag hittade t ex deras VX2000 och VP201S på Pricerunner för ca 8000:- inkl moms.

1
Bevaka tråden