Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåtandsynkning och PC?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2004-08-05 23:58

Är det lönt att försöka sig på att hjälpa en stackars kompis att synca hans T630 med en PC via Blåtand? I första hand för att kunna uppdatera adressboken, men finns det något iCal-liknande så vore det intressant. Att "omvända" honom är inte aktuellt tyvärr…

Ge mig bara en knuff i rätt riktning, så ska jag inte belasta er med fler PC-frågor sedan!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-06 09:30

Det är som Hasse Alfredsson i en klassisk Lindeman säger - "Det går, men det är j-ligt svårt"

Nja - om man bara följer instruktionerna dels för BT-installationen och senare för SonyEricssons egen programvara SyncStation samt håller koll på vilka portar som används så ska det funka. Programmen finns att hämta på www.sonyericsson.com/support och där finns även instruktioner för hur man gör under "Komma igång"

Den kör enklast mot Outlook - något annat har jag inte testat
Lycka till!

  • Medlem
  • 2004-08-06 10:42

Jag gav det några timmar, men gav till sist upp... då hade min dator ändå inbyggd bluetooth, som jag VET funkar. SE:s program hittar helt enkelt inte bluetooth.

Ge honom ett tips, om han har fler telefoner med BT: synka telefonerna med varandra istället för att ta vägen via datorn. Jag synkar mina telefoner mot varandra, tycker det är smidigare (även om man använder Mac) plus att jag kan göra det oavsett plats.

Jag har kört PC och Nokia 3650 i ett år och jag fick det aldrig att fungera. Flytta filer gick bra på ena datorn men inte på den andra (där gick det inte ens att installera min dongel). Synkning lyckades jag aldrig med. Säg åt honom att köpa en Mac istället så ordnar det sig. Det är verkligen löjligt enkelt med min iBook.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-09 14:46

...sen kan ni ger er på trådlöst nätverk och Windows, när ni ändå är inne och härjar i ofruktsamma projekt.
Vi är extremt bortskämda med Apples fungerande lösningar.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-08-09 15:07
Ursprungligen av Schuckert:

...sen kan ni ger er på trådlöst nätverk och Windows, när ni ändå är inne och härjar i ofruktsamma projekt.
Vi är extremt bortskämda med Apples fungerande lösningar.

Word, mista Schuckert!

Jag var på god väg att få min fars firma att byta till Mac-miljö när det ändå var dags att byta ut deras gamla laptops. Det blev plastiga FujitsuSiemens-hojar istället. Och jag måste instämma i ovanstående inlägg. De har haft enormt mycket strul med både wifi och blåtand. Blåtand tror jag inte ens de använder, pga det sunkiga stödet i Windows. Avundsjukan över hur extremt snyggt det funkar i OS X lyser igenom i kommentarer som: "sms:a från datorn, vad ska det vara bra för"...
Men wifin är inget att hurra över heller, särskilt inte med Intels Centrinokretsar. Farsan har helt sonika fått proppa in sitt gamla D-linkkort istället, eftersom det inte funkar annars.

När man själv sitter och surfar trådlöst på nya PowerBooken (funkar klockrent även hemma hos farsan såklart) är man bra lycklig att man switchade...

1
Bevaka tråden