Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud utgång??

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-07 12:22

Kan man skaffa en sladd som konverterar ljud utgången, på baksidan på min G5a, till 3,5mm??
Det är en sådan ljud utgång som passar till Apple Pro Speakers!

Don´t sink soo. Men däremot går det bra att använda hörlursutgången om du har en sådan. Jag har både Apples och den vanliga 3,5 mm pluggen i min G4.

//johan

  • Oregistrerad
  • 2004-08-11 23:43

Nu kan jag ha fel, men...

Ursprungligen av MacTim:

Kan man skaffa en sladd som konverterar ljud utgången, på baksidan på min G5a, till 3,5mm??

Ljudutgången på baksidan av din G5:a är en digital S/PDIF-utgång, och isåfall måste du köpa en digital-analogomvandlare också. Räcker inte med en vanlig hemmalödd sladd här inte
Då är ovanstående förslag om att använda hörlursutgången bättre, men...

Ursprungligen av MacTim:

Det är en sådan ljud utgång som passar till Apple Pro Speakers!

Det tror jag tyvärr inte. Apple Pro Speakers kräver en förstärkare, som sitter inbyggd i specialljudkorten till vissa G4:or och iMacar (vet inte om G5 har det, men jag tror inte det). På grund av det har Apple en annorlunda kontakt där (för att du inte ska stoppa in nån annan ljudutrustning och bränna upp den), och du kan alltså inte räkna med att få särskilt mycket ljud ur en vanlig (oförstärkt) högtalarutgång.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-08-12 09:15

Kolla denna - funkar kanon på Macen. Från USB till 3,5 mm eller optiskt...

1
Bevaka tråden