Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intervju med Brad Oliver

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har snackat med Brad Oliver, programmerare på Aspyr, om dåtid, nutid och framtid. Han har bland annat jobbat med att porta spel som Jedi Knight II: Jedi Outcast, Jedi Knight: Jedi Academey, MoHAA Breakthrough, Alpha Centauri och Alice. Läs vidare för att bland annat lära mer om hans bakgrund och vad han tycker om Macen som spelplattform.

Intervju med Brad Oliver, del 1

  • Oregistrerad
  • 2004-08-02 17:20

hoppas "del 2" har lite fler frågor, 10 frågor känns lite tunt...

Den har nio frågor. Med andra ord är det sammanlagt 19 frågor i hela intervjun. Engelska intervjuer tar lång tid att göra och efterfrågan på de som hittills har gjorts verkar inte vara stor, så om det blir fler i framtiden kommer de troligtvis bli kortare än denna.

  • Medlem
  • 2004-08-02 18:39

Jag läste den, så visst intresse finns!

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2004-08-02 21:26

Jag älskar intervjuer. Finns ju alltid en chans att dom berättar om ett nytt och intressant projekt.

Kom gärna med konstruktiv feedback, positiv som negativ. Dåliga frågor, bra frågor? Saknade frågor? Vilka vill ni se intervjuade? Fokus är på spelfronten, men kan tänka mig annat om det finns förslag (lovar inget). Jag behöver helt enkelt mer info för att kunna fortsätta.

(Just saknade frågor är kanske lämpligast att ta upp efter att del två har publicerats.)

  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 17:42

Intervjun verkar rätt gammal. 3Gig G5? Kommer inte i sommar och Apple har själv bekräftat det. Frågorna verkar faktist rätt tunna oxå. Jag vet att Brad jobbade på Heretic I och MAME för Mac OS 9 och det var pga det som han fick jobb på Westlake.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Intervjun verkar rätt gammal. 3Gig G5? Kommer inte i sommar och Apple har själv bekräftat det. Frågorna verkar faktist rätt tunna oxå. Jag vet att Brad jobbade på Heretic I och MAME för Mac OS 9 och det var pga det som han fick jobb på Westlake.

//Rob

Brad fick aldrig en 3 ghz. Däremot fick han igår en 2,5 ghz.

Titta http://www.fedex.com/cgi-bin/tracking?action=track&language=english&cntry_code=us&initial=x&tracknumbers=671626101347

Ja, den gjordes innan WWDC och blev liggande pga av annat som kom emellan (semester ). Är möjligtvis du, eller någon annan här, intresserad av att assistera vid nästa tillfälle? Efter man har gjort några intervjuer är lätt att köra fast eftersom frågorna ska ha varierande innehåll och vara tillräckligt många för en till två artiklar.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-08 11:22

Jag vet att det inte är lätt att göra intervjuer. Men en ide är att göra som Insidemacgames. Där medlemmar kan skicka frågor dem gärna vill ha svar på och sen väljer ni själva vilka frågor passar bäst.

//Rob

Jag har försökt det vid ett tidigare tillfälle, men fick dålig respons. Det dock något jag ska ha i åtanke om det blir fler gånger. Det är bättre att ge det en chans och kanske få en fråga, än att strunta i det och inte få någon.

Nu får alla som är intresserade av att se en bra intervju gärna hjälpa till att skriva frågor till producenten till World of Warcraft. Fortfarande dålig respons på förfrågan...

Se slutet av nyhetstråden MacGamers besöker Blizzard-event.

OBS! Frågorna måste postas senast i kväll om vi ska hinna skicka dem i tid! Värt att poängtera är också att vi inte nödvändigtvis kommer ta med alla frågor som postas, utan vi väljer dem som vi anser passar bäst.

1
Bevaka tråden