Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

6230 + BT = Omständig överföring?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-07 09:33

Har haft min Nokia 6230 i en vecka nu. Igår var jag på Siba och köpte en D-link Bluetooth adapter (DBT 120) för att kunna föra över filer till min ibook från telefonen.

Har cirka 250 bilder som jag har tagit och det enda sättet jag hittar för att föra över dessa är att gå in på varje enskild bild och välja "Sänd"

Är det verkligen så omständigt eller finns det ett enklare sätt?

Jag hade ju tänkt mig att det skulle vara ungefär som när man ansluter en digitalkamera, att det bara kommer upp en mapp på skrivbordet.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-07 09:35

Som jag har förståt det så verkar möjligheten finnas på Nokia PC Suite, men det finns ju bara till PC. Eller?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-08-07 09:57

Välj bläddra enhet i bluetooth menyn och lägg över hela högen i BIlder mappen så funkar det Tror inte minneskorten syns såvida du inte har namngett det gäller både pc och mac.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-07 10:01

Är lite trög så här på morgonen . . . du menar att jag ska gå in i telefonens meny välja inställningar > anslutbarhet > Bluetooth > och sedan kunna hitta nån funktion som heter "bläddra enhet" som jag ska föra över till bilder-mappen?
Gaah! jag förstår ingenting . . .

  • Oregistrerad
  • 2004-08-07 10:17

Okej, är nog bäst att jag förklarar hur jag har gjort.

Jag kopplade in BT-enheten i datorn. Då kom en BT-meny upp och i den kunde jag sedan välja "ställ in ny enhet" så under Bluetooth-enheter står nu "Nokia 6230" och nedanför det står bl.a. "Parkopplad: Ja Bokmärke:Ja Ansluten:Nej"

Men jag hittar ju inget sätt att dra över samtliga filer från telefonen till datorn, utan bara som jag har beskrvit förut att i telefonens menyer välja att sända bild för bild (vilket ju är väldigt omständigt)

Att sända filer från datorn till telefonen det har jag inte alls någon aning om hur jag ska göra . . .

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-08-07 10:23

På macen gå in på Systeminställningar-Bluetooth

Välj Visa Bluetooth Status i menyraden.

Sedan kommer BT loggan där uppe, tryck på den och sedan på bläddra på enhet..

Då kan du markera en helt mapp eller massa filer samtidigt.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-07 10:46

Aha, tackar nu fungerar det. Med undantag från minneskortet, det syns inte trots att jag har namngett det...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-08-09 21:10

Formattera minneskortet och namnge det igen, när jag hade 6230 funkade de utan några som helst problem.

Det räcker med att döpa om kortet och sedan starta om telefonen. Funkade för mig.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-11 10:43

Nu fungerar det också! Då är det bara ett problem kvar; hur gör jag för att rensa på minneskortet respektive bildgalleriet? Måste jag sitta och radera bild för bild i telefonen?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-17 22:48
Ursprungligen av oskarrr:

Nu fungerar det också! Då är det bara ett problem kvar; hur gör jag för att rensa på minneskortet respektive bildgalleriet? Måste jag sitta och radera bild för bild i telefonen?

Närå du kan markera allt i "bläddra på enhet" och trycka på papperskorgen.

1
Bevaka tråden