Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lagertömning inför nya iBook & Powerbook?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu pushar Apple/AppleStore för köp av iBook & Powerbook med en 900 kronors rabatt. Dags för lagertömning och nya modeller?

  • Medlem
  • Boden
  • 2004-07-29 00:13
Citat:

* KOSTNADSFRI leverans vid beställningar för minst 900 kr hos Apple Store.

Du måste läst fel, för så där stod det i mailet från Apple.

Rätt och FEL

Ursprungligen av sebek:

Du måste läst fel, för så där stod det i mailet från Apple.

Tvunget är det inte och i brevet jag fick stod det
"Nya iBook och PowerBook är snabbare och mer prisvärda än någonsin."
i inledningen och så fanns det ett erbjudande
"Som ett tack till lojala Apple Store-kunder vill vi ge dig 900.kr.exkl..moms rabatt nästa gång du beställer för minst 8.995.kr.exkl..moms."
Jag köper då och då från AppleStore, ibland mer - som när G4 släpptes - ibland mindre - som när jag köpte en iPod40. Men visst kan det vara så att Apple gör som Yves Rocher och andra kommersiella aktörer: Försöker aktivera Törnrosa.
AppleStore har (tyvärr) lite höga priser på många kringprodukter, så min lojalitet sviktar av och till. Kullander & Kullander, MacSupport och Macoteket kan därför räkna med mig då och då. Skulle vara kul om de också krattade rabatter ...

Andra varvet

Och nu vänder sig Apple till studenter med en Cram&jam-rabatt för den som köper iBook (!) eller Powerbook (!) tillsammans med en iPod. Två tusen pix. Det är klart att Apple behöver få in pengar även om de inte kan sälja iMac, men frågan uppkommer igen: Dags för nya iBook och Powerbook?

Här får man 900kr rabatt också:
http://promo.euro.apple.com/promo/hp/se/

Fast det gäller alla macar. Och såna rabatter brukar det finnas lite då och då.

Ursprungligen av Sven-ErikOlsson:

Nu pushar Apple/AppleStore för köp av iBook & Powerbook med en 900 kronors rabatt. Dags för lagertömning och nya modeller?

Beställde mig en ny PB 12" nu i veckan och säljaren sa att Apples leveranstid låg på 3-4 veckor. Inget onormalt för Apple, men det blir ju ganska nära Apple Expo i Paris.

/JD

Ahh, de svinen har skickat ut en rabattkupong till vissa på 900kr..... Och jag har inte fått nån!!!! Vad är det för rättvisa? Och då har ändå jag handlat bra mycket på under detta år. Och förra. Ska ringa och gråta lite imorrn hos applestore och be dem skicka mig en... Vilket de inte kommer göra.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2004-07-29 07:08

Det är nog dom som handlat för lite som får då - jag har fått.

Ursprungligen av Tobbe Hj:

Det är nog dom som handlat för lite som får då - jag har fått.

Precis :

"Som ett tack till lojala Apple Store-kunder vill vi ge dig 900 kr exkl. moms rabatt nästa gång du beställer för minst 8 995 kr exkl. moms"

Hmm. En lojal kund som handlar lite.... går det ihop? Sak samma. Grattis till rabatten!

Jag är mer eller mindre bergsäker på att det kommer en PB 2,2 GHz i mitten på september. Vet helt säkert efter månadskiftet.

  • Medlem
  • Boden
  • 2004-08-06 07:40

Vad får dig att tro att detta är så "bergsäkert"?
Vore kul att veta vad som är i kikaren..

Senast redigerat 2004-08-06 08:03
1
Bevaka tråden