Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rekommendera väska till PowerBook 17"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Slöinge
  • 2004-08-05 08:43

Jag har ett stort problem, jag uppgraderade från Powerbook 15" till 17" och upptäckte att min älskade väska var för liten för den nya datorn. Jag köpte då Crumbler Crisp Suit på macoteket och fann att skiten inte kan innehålla mer saker än min powerbook.

För när jag lagt ner powerbooken i sitt fack så kan jag inte lägga i min matlåda och alla andra lite skrymmande saker. Skit irriterande.. Min slutsats var att väskan är utformad som ett D och när väl powerbooken är nere så drar den ut allt tyg så jag inte få ner något annat.

Så nu till mitt dilemma, ska jag behålla skiten och lära mig leva med den? Någon annan som har detta problemet? Eller ska jag returnera den till Macotket.

Någon som har tips på en bra väska till powerbook 17" där man får plats med matlåda och som inte är stor som en resväska?

Väntar med spänning...

  • Oregistrerad
  • 2004-08-05 09:15

Jag använder Booq Bag PowerSleeve 17 och tycker den är kanon, är nog tyvärr inget för dig då man bara får ner laddare, några sladdar en blåtands råtta samt någon bok.

Jag rekommenderar varmt en Crumpler Team Player, den absolut bästa väska jag har haft. Den kanske är lite stor för dina behov, träningskläder och någon bok går också ner utan problem.

Testad här på 99mac. Finns även mindre modeller som antagligen rymmer en sjuttontummare även de. Nackdelarna som Martin tar upp i testet tycker jag inte är några nackdelar, förutom priset då...

  • Medlem
  • Slöinge
  • 2004-08-05 10:41
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Jag rekommenderar varmt en Crumpler Team Player, den absolut bästa väska jag har haft. Den kanske är lite stor för dina behov, träningskläder och någon bok går också ner utan problem.

Testad här på 99mac. Finns även mindre modeller som antagligen rymmer en sjuttontummare även de. Nackdelarna som Martin tar upp i testet tycker jag inte är några nackdelar, förutom priset då...

Tack för ditt svar, jag vill helst ha en väska med axelrem och bärhandtag. Och en som inte är för stor, skulle det var aså så får jag offra matlådan och ha den i sep. kasse eller dylikt.

Kom gärna med fler tips ni andra...

ps. Nu är Crisp väskan returnerad till macoteket...

  • Medlem
  • 2004-08-06 00:10
Ursprungligen av Gomer:

Tack för ditt svar, jag vill helst ha en väska med axelrem och bärhandtag. Och en som inte är för stor.

Kom gärna med fler tips ni andra...

Ja om den ska se riktigt snygg ut så kan denna nog vara för dig.

Zero Halliburton

Bild:

Ursprungligen av Gomer:

Tack för ditt svar, jag vill helst ha en väska med axelrem och bärhandtag. Och en som inte är för stor, skulle det var aså så får jag offra matlådan och ha den i sep. kasse eller dylikt.

Kom gärna med fler tips ni andra...

ps. Nu är Crisp väskan returnerad till macoteket...

Jag missade att du lämnat tillbaka den. Sorry.

  • Medlem
  • Slöinge
  • 2004-08-06 06:43
Ursprungligen av Ola Oscarsson:

Jag missade att du lämnat tillbaka den. Sorry.

Hehehe ok, men om du vill ha en slimmad väska till din Powerbook ska du nog inte köpa den väskan. Den är för stor tycker jag för att kunna kallas slimmad...men det är kanske bara jag..

Ursprungligen av Gomer:

Jag har ett stort problem, jag uppgraderade från Powerbook 15" till 17" och upptäckte att min älskade väska var för liten för den nya datorn. Jag köpte då Crumbler Crisp Suit på macoteket och fann att skiten inte kan innehålla mer saker än min powerbook.

För när jag lagt ner powerbooken i sitt fack så kan jag inte lägga i min matlåda och alla andra lite skrymmande saker. Skit irriterande.. Min slutsats var att väskan är utformad som ett D och när väl powerbooken är nere så drar den ut allt tyg så jag inte få ner något annat.

Så nu till mitt dilemma, ska jag behålla skiten och lära mig leva med den? Någon annan som har detta problemet? Eller ska jag returnera den till Macotket.

Någon som har tips på en bra väska till powerbook 17" där man får plats med matlåda och som inte är stor som en resväska?

Väntar med spänning...

Om du ska sälja den är jag nog intresserad, jag vill ha en slimmad väska till min 17".

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2004-08-06 07:30

Titta då på en väska från Trunk & CO (Samsonite). Jag har en sådan och får ner matlådan, extrhdd. ipoden + ett gäng med papper och den växer med uppgifterna så att säga. Jag är helnöjd.

1
Bevaka tråden