Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linux med stöd för airport?!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det nån Linux-version som stödjer airport?

YDL gör det inte vad jag har förstått.....

Hmm.. minns jag rätt så funkade AirPort när jag testade YDL 3 på min Powerbook. Har inte installationen kvar så jag kan inte testa men jag tror det gick utan att jag gjorde någon konfiguration. Men man är ju lite snurrig ibland så jag hoppas någon annan kan bekräfta...

Edit:
Kollade lite hos TerraSoft. Verkar vara tunnt med AirPort Extreme-stöd, men vanligt AirPort funkar. Frågan är om Extreme-korten inte funkar alls ?

http://xtops.de/apple.html annonserar om Apple laptops med debian linux och fungerande airport extreme så det måste ju gå att få det att funka.

ok tackar!

jag o en kompis har installerat YDL på en ibook 12" 800 mhz och en PB 15" 1.25 Ghz och vi undrar över en till sak....! Vi hittar inte drivrutiner till grafikkorten våra.....det verkar inte finnas på YDL:s hemsida....nån som vet var det finns? För det måste väl finnas.....?

Det brukar bara vara lite inställningar i någon config-fil som ska göras.

checka broadcom wifi card support.

Är det AirPort eller AirPort Extreme vi pratar?

Proxim har drivrutiner för Linux för 11b-korten som baseras på Hercules-chipet från Agere (samma som AirPort).
Dock har jag hört att det inte fungerar med 2.4-kärnan. Om det stämmer vet jag inte.
Jag vet heller inte hur Linux detekterar AirPort-kortplatsen. Dyker den upp som vilken PCCard-kortplats som helst??

Är det däremot AirPort Extreme är det som Johan Sjöholm skrev Broadcom du ska söka på.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-05 14:20

annars finns det juhe tonviss med drivisar på nätet för linux..

Någon som har fått det till att funka?
Jag läste alla länkarna men det verkade som att det inte finns något stöd för Extreme.
Men jag är ju ett blåbär på Linux

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-08-26 14:37

Inte kollat på länge men senast jag gjorde det så fanns det inga drivare för APE till linux, men säger xtops att det funkar så måste det ju finnas

1
Bevaka tråden