Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mäta bandbred från olika applikationer?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-28 18:53

Jag undrar om någon som är lite bevandrad i nätverk etc har koll på om man kan mäta och grafiskt se vilka applikationer som använder X av bandbredden? Något program som gör det eller terminal eller?

Det är en hel del jag skulle vilja se men först och främst:
- Vilka apps i datorn har kommunikation ut och in
- Hur mycket bandbredd använder de
- Vilka andra datorer i lokala nätet har den kontakt med
- Och om möligt mäta hur mycket av min internetlina som används och som ovan, av vilka apps?

Är något eller allt av detta möjligt? Måste erkänna att jag har noll koll..

MVH
D.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-04 19:22

Okidoki, då testar vi en annan fråga på samma tema

Kan man på något sätt prioritera vilka applikationer som ska använda bandbredden på en maskin? Vissa applikationer verkar ta över totalt så att t.ex. Safari ej får något längre. Det hade ju varit smidigt om man kunde sätta att applikation X får använda 100% bandbredd men när applikation Y kommer in så får den så mycket den behöver. Är detta möjligt?

Undrar,
D.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-04 19:55

Nästan Vad den gör är väl att reservera en viss bandbredd till en viss applikation. Eller förstod jag den fel? Jag skulle mer önska att tex Software Update kör 100% bandbredd men när Safari startas så tar den så mycket den behöver av Software Update, oavsett om det är 100% eller 1%.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-08-04 20:19

Man kan köra AquaEthereal (tillsammans med Fink:ens ethereal).

1
Bevaka tråden