Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 viloproblem - vad betyder detta?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem att väcka min G5 ur viloläget. Den vaknar till och börjar så smått ... å så dör den. Det tar allt mellan 2-4 ggr innan den rullar igång och ytterst sällan går det på första försöket. Ett nyinstallerat system på annan partition visade samma bekymmer.

Jag har även problem då och då med att datorn hänger sig när den står på över natten. Fullt blås på alla fläktarna vaknar man till då. Något slags skyddsläge skulle jag tro. Jag får då tvinga ner den och sen startar den utan problem.

Jag har försökt hitta någon med samma bekymmer men det är inte funnits men nu hittade jag en sådan tråd. Vad betyder svaret? Vad är det för knapp som man ska trycka på? Vill inte klanta till det när jag fortfarande har garanti kvar.

http://www.macfixitforums.com/php/showflat.php?Board=Forum11&Number=625089

Samma problem!

Tänkte precis skriva och undra samma sak. Min G5 2x2 TOKRUSAR fläktarna mitt i natten efter några timmars gång och måste dödas med avstängningsknappen.
Vadfalls!?

Jag ska prova den lilla gråa resetknappen som omnämns i MacFixit-tråden och se om vi tillfrisknar.

Jag tänkte att någon servicekunnig kanske kunde svara på vad knappen är till för och varför man absolut inte får trycka mer än en gång. Låter lite halvskumt.

Den lilla knappen, som är belägen 7 cm in från vänstra nederkanten på moderkortet (ta bort dubbelfläkten så kommer du åt), resetar p-ram, parameterminnet. Varför man bara får trycka EN gång kan jag tyvärr inte svara på, har dock pillat på knappen förr och löst problem. Parameterreset på os9 var väl Uppstart+alt+P+R och har ju löst problem förr även på "den" tiden.

Använd en blyertspenna eller nåt annat som inte leder statisk elektricitet... kinesisk matpinne...

1
Bevaka tråden