Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rollspel till macen?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-26 22:09

Jag kände idag att jag var extremt sugen på att lira rollspel på min fina nya mac Det är då främst i trejdeperson jag är ute efter, Finns t ex Never winter nights till mac? finns det några liknande lir?

japp det finns, hade ett demo för ett tag sedan

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-07-26 22:24

Ett annat rollspel som jag tillbringat många timmar framför är shareware-spelet Realmz - inte den bäst grafiken, men oj vad fast man blir

http://www.fantasoft.com/

  • Medlem
  • 2004-07-26 22:33
Ursprungligen av oskich:

Ett annat rollspel som jag tillbringat många timmar framför är shareware-spelet Realmz - inte den bäst grafiken, men oj vad fast man blir

http://www.fantasoft.com/

Lite för dålig grafik för att jag skulle spendera 200 spänn på det faktiskt.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-07-26 22:35

prova demot, sen e' man fast

  • Medlem
  • 2004-07-26 22:54

kan ju nästan lika gärna spela mud då

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-08-07 16:03
Ursprungligen av Toke:

kan ju nästan lika gärna spela mud då

mud e ju faktiskt riktigt bra... det e vad jag gör på min mac

får man föreslå Baldurs Gate 2? troligtvis det bästa rollspel som gjorts genom tiderna... och håll ut nån månad till så anländer Knights of the old Republic... också ett RIKTIGT bra spel

  • Medlem
  • 2004-07-29 18:51
Ursprungligen av bobbanbobbelito:

får man föreslå Baldurs Gate 2? troligtvis det bästa rollspel som gjorts genom tiderna... och håll ut nån månad till så anländer Knights of the old Republic... också ett RIKTIGT bra spel

Trodde inte baldurs gate 2 fanns, du är värd en puss

  • Oregistrerad
  • 2004-08-02 15:59
Ursprungligen av Toke:

Trodde inte baldurs gate 2 fanns, du är värd en puss

Har du kollat din internpost på sistone?

Fallout 2 är ju en given investering

  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 13:08
Ursprungligen av William WM:

Fallout 2 är ju en given investering

Är det bara jag som tycker att ettan är bättre än tvåan?

Ska också instämma med tidigare kommentar angående Realmz. Även om grafiken är ganska så usel är spelet totalt beroendeframkallande när man väl kommit in i det, och möjligheten att till en låg kostnad ladda hem nya scenarion är superb.

  • Medlem
  • Slussfors
  • 2004-08-03 14:04

Jag hoppar in med en fråga:
Är Fallout 1 & 2 lika buggiga som Windows-versionerna?

Ursprungligen av Lacke:

Jag hoppar in med en fråga:
Är Fallout 1 & 2 lika buggiga som Windows-versionerna?

Jag har inte spelat Fallout på Windows men jag upplevde inte ettan som buggig på Macen och jag har 'klarat' spelet ett par gånger.

  • Medlem
  • Slussfors
  • 2004-08-03 15:31
Ursprungligen av Linus Söderlind:

Jag har inte spelat Fallout på Windows men jag upplevde inte ettan som buggig på Macen och jag har 'klarat' spelet ett par gånger.

Härligt!
I Windowsversionen tyckte spelet att vissa uppdrag inte var avklarade fast man hade gjort det. När man hade klarat uppdraget en gång så kunde man inte göra det igen ex. eftersom personen redan var död, men ändå tyckte uppdragsgivaren att jag skulle ut och döda personen.
Och detta uppkom en bra bit in i spelet. Om man då patchade spelet så funkade inte de gamla sparfilerna med den nya versionen. Väldigt irriterande. Det fanns en hel del buggar enligt folk som orkade spela vidare.

Jag tycker att F2 är bättre än ettan då tvåan är bra mycket friare i spelsätt.

F2 för OS X med senaste patchen har aldrig kraschat för mig.

baldurs gate är ju riktigt bra. Och ja, never winter nights finns till macen med, kommer inte ihåg hur många av expansion packeten som finns till mac dock, nån enstaka finns det iaf...

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2004-07-30 01:26
Ursprungligen av johan dansk:

Och ja, never winter nights finns till macen med, kommer inte ihåg hur många av expansion packeten som finns till mac dock, nån enstaka finns det iaf...

Shadows of Undrentide och Hordes of the Underdark är båda på gång. I och för sig så ska det gå att installera Windows-versionen av SoU, här finns lite information om hur man går till väga.

Fallout!!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-04 14:31

va? finns det ngt annat än Diablo II. shit..

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2004-08-11 00:27

Hur många expansioner har släppts till Baldur's Gate 1 och 2? Skulle gärna vilja ha namnen på dom också.

1
Bevaka tråden