Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tar man bort unix-grejor?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-08-03 00:53

Försökte för några månader sedan att installera MlDonkey och lite andra saker på datorn och var då tvungen att installera X11SDK, FINK, och en väldig massa tillbehör. Jag lade ner massa tid på detta men så fort jag skulle göra ngt var jag tvungen att installera ngt nytt och jag blev ändå inte klokare. Det verkade finnas massa trevliga program att använda när ma väl installerat allt som behövs och hittat bra GUIn, men jag ger upp, det tar för mycket tid att lära sig.

Vad jag vill göra nu är bara att ta bort allt för jag tycker att det slukade en väldig massa plats på hårddisken, men jag vet inte riktigt hur jag gör och vad jag vågar.

Helst vill jag inte börja om med datorn från början som ni säkert förstår...

Finns det nån bra metod?

Vill du bli av med Fink så ligger allt den installerar i mappen /sw och den är bara att hutta.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-08-03 08:59
Ursprungligen av leelan:

Försökte för några månader sedan att installera MlDonkey och lite andra saker på datorn och var då tvungen att installera X11SDK, FINK, och en väldig massa tillbehör. Jag lade ner massa tid på detta men så fort jag skulle göra ngt var jag tvungen att installera ngt nytt och jag blev ändå inte klokare. Det verkade finnas massa trevliga program att använda när ma väl installerat allt som behövs och hittat bra GUIn, men jag ger upp, det tar för mycket tid att lära sig.

Det där låter lite underligt, för jag har inte behövt installerat något ytterligare när jag provade MLDonkey på min Mac. När du nämner X11SDK antyder ju det att du utgick från källkoden och kompilerade MLDonkey. Det behövs inte. Allt kommer som fördigkompilerade program, så även de GUI som finns att prata med MLDonkey. Det känns som att du har missförstått något i någon dokumentation vilket var lite synd, för MLDonkey var en trevlig erfarenhet.

Hur som helst så kan du som ohennig säger rycka hela /sw-katalogen.

1
Bevaka tråden