Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer Apple uppdatera .mac?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det inte dags för Apple att uppdatera .mac lite? Menar då inte hemsidan utan tjänsterna/programmen. Det är ju inte så länge förrän det är dags att förnya.
Tycker det varit rätt dött på senare tid med erbjudanden som jag tycker känns attraktiva. Föräldrakontroll från Norton för surfandet. rabatt på prenumeration av macaddict och lite nya teman för hemsidorna känns inte så direkt upphetsande.

Jag tycker heller inte jag sett nå rykten om nåt gällande .mac heller. Har ni?

Jag skulle t ex vilja ha:
- Större mailbox så man kan behålla mer mail på servern. 15mb känns rätt fjuttigt faktiskt. Nog för att man kan köpa mer men jag tycker nog Apple borde kunna bjuda på mer. Särskilt nu när gmail, hotmail mfl erbjuder bra mycket mer. Jag behöver inte ett par gigabyte men säg 100mb.
- Skräpfilter på webmailen. Inställningsbart såklart.
- Möjlighet att skicka/ ta emot större bilagor än 3mb. Det räcker ju inte till när folk på jobbet vill skicka stora filer. Och i de fallen är det inte ett alternativ för dem att lägga upp filerna på iDisken.
- Större iDisk vore inte fel men med den sega lina man har nu orkar man inte speciellt ofta ladda upp större filer till den.
- Mera gratisgrejer, typ Versiontracker-medlemskapet. Och det ska vara sånt man har nytta av även i Sverige, ofta tycker jag erbjudanden känns "amerikaniserade".
- Rabatter på program/hårdvara. Och även de rabatterna ska vara på sånt som säljs i Sverige.

Det finns säkert mer också men det är det jag kommer på nu. Har ni nå ideer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-02 14:21

Jag kan bara hålla med,, jag skulle gärna se en .MacLite gärna gratis, och en .MacPro med mer funktioner, mer utrymme..

En betydligt snabbare iDisk.
Samt 1gb utrymme som mailen och iDisk kan dela på.
Möjlighet att skicka och ta emot minst 20mb stora bilagor med mailen.

De får gärna inkludera en massa förströelse funktioner.
Enkla spel man kan spela mot datorn eller mot andra .mac användare och liknande.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-02 15:06

Nuvarande .Mac suger.
Otroligt slö & dyr.
Jag säger upp min i oktober.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-02 15:58
Ursprungligen av dp:

Nuvarande .Mac suger.
Otroligt slö & dyr.
Jag säger upp min i oktober.

Skall inte Tiger råda bot på detta? Jag tycker f.ö. att iDisk-synkroniseringen har blivit rappare på senaste tiden, men det kanske är jag som blivit långsammare...

  • Medlem
  • 2004-08-02 16:18
Ursprungligen av KalleG:

Skall inte Tiger råda bot på detta? Jag tycker f.ö. att iDisk-synkroniseringen har blivit rappare på senaste tiden, men det kanske är jag som blivit långsammare...

Det är färre och färre som använder den... den är fan slöare än 56k modem.

  • Medlem
  • 2004-08-02 16:41

Använder iDisk hela tiden fungerar kanon för mitt behov, och vad är alternativet ? Större iDisk till samma pris vore däremot behövligt. Särskilt nu när alla webmail leverantörer erbjuder stora mngder gratis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-02 16:45

så som det är nu så betalar man samma pris per MB som 1999,,..

  • Medlem
  • 2004-08-02 16:57

Allt under en gigabyte är i princip onödigt. Jag använder det bara för att synka mina inställningar.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-02 17:36

Kan man inte synka mot nån annan server än Apples ?

  • Medlem
  • 2004-08-03 01:38
Ursprungligen av dp:

Kan man inte synka mot nån annan server än Apples ?

Jo, om man vet hur man gör och det är just det som gör .mac så fint. Användaren behöver inte fatta ett sk-t för att få igång det med Panther.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-03 07:38
Ursprungligen av tby:

Jo, om man vet hur man gör och det är just det som gör .mac så fint. Användaren behöver inte fatta ett sk-t för att få igång det med Panther.

hur gör man då ?

  • Medlem
  • 2004-08-03 10:54
Ursprungligen av dp:

hur gör man då ?

Vet inte, .mac passar mig därför perfekt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-03 01:50

Jo det finns några varianter till tex SpyMac WHEEL har iof inte riktigt samma funktioner som .Mac..

Ursprungligen av Rickard A:

Och det ska vara sånt man har nytta av även i Sverige, ofta tycker jag erbjudanden känns "amerikaniserade".
- Rabatter på program/hårdvara. Och även de rabatterna ska vara på sånt som säljs i Sverige.

Det är inte så konstigt. .Mac är egentligen bara supportat i USA och Japan.

Ciryon

1
Bevaka tråden