Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backupbatteri i PB G3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-02 15:38

Hej!

Har en gammal Lombard 400 där både det vanliga batteriet och backupbatteriet verkar ha givit upp. Behövs backupbatteriet om datorn alltid är nätansluten eller laddad, eller går det bara in om laddningen tar slut?
Var hittar man ett sådant batteri till rimliga pengar (Macoteket tar nästan 1000 kr för det...)?
Nån kanske har dissikerat ett batteri och köpt rätt innehåll hos CO eller Elfa?

Även tacksam för info om var man hittar det vanliga batteriet samt minne till den datorn hyfsat billigt, helst i Sverige.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-02 16:49

En sak du kan göra är att kolla den här tråden!
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=40147
Jag lyckades få liv i mitt gamla Pismo-batteri. Mycket snack är det i tråden, men till slut kommer en finfin lösning.
Jag behöver också ett backup-batteri, men man klarar sig fint utan det!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-08-02 16:50

Jag köpte mitt från Lan-Master, vilket var ett misstag. Grundpriset var 510:- + moms vilket var mycket nog, men med frakt och pf och moms blev det nästan 900 spänn. Sista gången jag handlar av dem.

En lokal handlare i Helsingborg, Jansson-data 042-20 10 50, hörde tillslut av sig ( när jag redan hade handlat ) och ville ha 300:- + moms. Det är nog det billigaste jag träffat på, så ring och fråga om de kan skicka på posten.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-08-02 16:56

Förtydligande: Det var backupbatteriet som avsågs.

Jag plockade isär mitt och hittade beteckningen som var Panasonic VL2330 ( har jag för mig ) dvs 23 mm i diameter och 3 mm tjockt. ELFA har nr 69-273-88 CR 2325 ( 23 mm 2,5 mm ) som kan passa. Sedan måste man kunna punktsvetsa ihop 4 st, löda brukar funka dåligt. Jag skulle köpa för 300 + moms, men 900 var alldeles för mycket.

1
Bevaka tråden