Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köpa powerbook (nybörjarfrågor)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-02 10:41

Hallå!
Ny på forumet o första inlägget på väg...

Sitter med PC nu men funderar på att köpa till en Powerbook 12" som kompliment... fastnade för den hos en kompis som kör en 15" och så har jag ju en iPod som kvaliten är grymm på så varför inte köpa en powerbook när man nu har blivit sugen

Det jag mest undrar nu är över skillnaderna på dom 2 12" som dom säljer på applestore... den enda skillnaden jag har lyckats klura ut är att den ena har dvd brännare och den andra inte... är det någonting mer?

Någonting annat jag bör tänka på innan köpet? (kommer nog dröjja några veckor då jag tänkte övertala VDn på jobbet att införskaffa den åt mig så jag slipper betala )

Tacksam för svar!
\Marcus

det stämmer bra det du säger....superdrive är det enda som skiljer dom två åt. 12" aren är grym o du kommer inte att ångra dig! Bättre bärbart alternativ får man leta länge efter....

Välkommen, i förskott, till den ljusa sidan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-02 11:17

Det mesta följer ju med redan från början, men mer minne behövs verkligen. Köp till en 512mb eller 1gb-modul, dock inte på Applestore eftersom de har landets dyraste minne (typ).

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-02 13:02
Ursprungligen av C-mon:

Det mesta följer ju med redan från början, men mer minne behövs verkligen. Köp till en 512mb eller 1gb-modul, dock inte på Applestore eftersom de har landets dyraste minne (typ).

Jo jag tänkte faktiskt köpa till 512mb minne direkt från applestore... IFALL företaget betalar min dator för då behöver jag inte krångla med det

Suger den 80gb disken mer batteri än 60gb eftersom det är fler rpm på den btw?

12" är perfekt för mig... storleken e ju klockren

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-02 13:03
Ursprungligen av xantipa:

det stämmer bra det du säger....superdrive är det enda som skiljer dom två åt. 12" aren är grym o du kommer inte att ångra dig! Bättre bärbart alternativ får man leta länge efter....

Välkommen, i förskott, till den ljusa sidan!

Tackar...
blir den med brännare iaf... får se när jag köper bara. när är nästa generation planerad att släppas eller går det några rykten om det?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-02 13:07

Mycket minne är aldrig fel! bara en kostnadsfråga.

Satte själv i 1 GIG direkt in min PB 15.... samt den stora HDn... och det snabbare grafikkortet och är SUPERNÖJD!!!!!!
Snabb, behändig ett bra arbetsredskap... 12 e mindre och jag arbetar med mycket bilder därför tog jag den större.... men 17 var för stor o bökig....

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-02 13:11
Ursprungligen av fjellis:

Mycket minne är aldrig fel! bara en kostnadsfråga.

Satte själv i 1 GIG direkt in min PB 15.... samt den stora HDn... och det snabbare grafikkortet och är SUPERNÖJD!!!!!!
Snabb, behändig ett bra arbetsredskap... 12 e mindre och jag arbetar med mycket bilder därför tog jag den större.... men 17 var för stor o bökig....

Jag håller också på en del med grafik o sånt men har en 18" TFT jag kan koppla powerbooken emot

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-02 13:08

Bra länk om vad som kan komma.....med mera:

http://buyersguide.macrumors.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-02 13:45

kainen: som jag sa: KÖP! du blir inte missnöjd iaf. 12" kan du nästan få med dig överallt. Fast har du redan dvd brännare på pcn och så kanske du kan hoppa det. Dock är det grymt skönt att ha allt inkluderat.. Mer minne är att föredra.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-02 14:48
Ursprungligen av uncontrolled:

kainen: som jag sa: KÖP! du blir inte missnöjd iaf. 12" kan du nästan få med dig överallt. Fast har du redan dvd brännare på pcn och så kanske du kan hoppa det. Dock är det grymt skönt att ha allt inkluderat.. Mer minne är att föredra.

Vaf*n... såg nu när jag lagt på dig i tel att du svarat här haha
Jo men klart jag ska ha brännaren på den eftersom då slipper jag dra med mig min mediareader om jag har bärbara med mig.

1
Bevaka tråden