Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kul: Rita ikapp med 99mac

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-05-07 18:40

Får man skapa ett rum i 99mac's namn?

ja för tusan

  • Oregistrerad
  • 2003-05-07 18:45

Javisst, den som är först skapar naturligtvis upp ett rum om det inte finns något. Du behöver ju inte sitta där å uppvigla till folkhets dock! Någon mer som är sugen på att spela ett varv? Ska ta en titt.

Jag kan förmodligen vara med om en liten stund. Det går nämligen inte speciellt bra att spela Dungeon Siege över nätet, verkar vara ett ganska dåligt nätverks-protokoll.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-07 20:51

Fem vinster, se'n gick ögonen i kors!

Jag behöver uppmuntran! Kom å rita!

  • Oregistrerad
  • 2003-05-08 19:00

har skapat ett rum! kom in och spela!

hittar inget 99mac...
hur ställer man in språk om man skapar ett rum?

det löste sig då jag tog mig tid att titta lite till höger...
:rolleyes:

  • Avstängd
  • 2003-05-16 12:03

Ingen där idag heller från 99

  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 19:51

nån som vill spela? har skapat....

  • Medlem
  • 2004-08-01 18:19

Grymt spel men tyvärr funkar det inte så bra på min PB G4 10.3.4 varken med Safari, Opera eller Explorer, trots senaste shockwave. Får inga poäng fast jag gissar rätt. Nån som har nån idé?
Nån annan browser jag bör testa?
Under Windows funkar spelet ypperligt. Har haft Mac i ungefär en vecka och vad gäller internetspel så funkar ingenting som det ska.... Är det nåt man får vänja sig vid när man kör på Mac?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-01 19:23
Ursprungligen av ploq:

Grymt spel men tyvärr funkar det inte så bra på min PB G4 10.3.4 varken med Safari, Opera eller Explorer, trots senaste shockwave. Får inga poäng fast jag gissar rätt. Nån som har nån idé?
Nån annan browser jag bör testa?
Under Windows funkar spelet ypperligt. Har haft Mac i ungefär en vecka och vad gäller internetspel så funkar ingenting som det ska.... Är det nåt man får vänja sig vid när man kör på Mac?

låter mystiskt det där....jag har faktiskt aldrig haft problem med några internetspel på macen. De brukar visserligen vara slöare än i Windows, men det har ju sina förklaringar. Några speciella spel du haft problem med bortsett från iSketch?

Vad hade du för problem med iSketch för att när jag kör det i safari så fungerar det utan några problem

  • Medlem
  • 2004-08-02 08:41

Huvudproblemet är att när jag gissar på rätt ord får jag oftast inga poäng utan bara "close".
Ibland klipper den bort sista bokstäverna i min gissning och skriver att det är "close to one of the words" eller att jag har hittat det ena ordet trots att det sedan visar sig bara ha varit ett ord. Ibland skriver den också ut de korrekta gissningarna i rutan som om det vore helt fel, helt synlgt för andra spelare.
Vid hints visar den helt andra bokstäver (och konstiga tecken) än de ordet verkligen börjar på.
Att det uppstår en viss latency när man skriver fort kan jag leva med men lite poänglöst att spela när man nästan aldrig får poäng... oj, ordvits typ..

Andra problem jag haft med macen har inte varit så allvarliga, har gått segt med java mest.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-02 10:24
Ursprungligen av ploq:

Huvudproblemet är att när jag gissar på rätt ord får jag oftast inga poäng utan bara "close".
Ibland klipper den bort sista bokstäverna i min gissning och skriver att det är "close to one of the words" eller att jag har hittat det ena ordet trots att det sedan visar sig bara ha varit ett ord. Ibland skriver den också ut de korrekta gissningarna i rutan som om det vore helt fel, helt synlgt för andra spelare.

Jag hade exakt samma problem med Safari.
Skrev in rätt ord och det dök upp i rutan som om det vore fel.

  • Medlem
  • 2004-10-09 16:10

shockwave (iSketch) igen

återkommer till detta problem
ingen som har nån idé?
skulle tycka mycket bättre om min mac ifall jag kunde spela iSketch på den.

Var ju ingen där..

Bevaka tråden