Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs som minister i ev. demokratisk regering!

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enlig the Hill, en nyhetstjänst över amerikanska kongressen, är Steve Jobs en tänkbar kandidat för en ministerpost vid en ev.demokratisk valseger. Just nu agerar Jobs rådgivare åt John F. Kerry.

Läs mer: The Hill

Personligen tror jag att Jobs anser att han kan revolutionera världen bättre från Cupertino än från Washington...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-30 15:28

Minns att det var en namnteckningsinsamling för ett tag som för att SJ skulle ställa upp i valet, men SJ sa att han inte ville då...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-30 15:41

Efterträdare till Donald Rumsfeld?

  • Medlem
  • 2004-07-30 15:43

Vilken extrem publicitet det skulle ge apple...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 16:38

Vissa människor har en fantastisk karriär. Själv tittar jag på...

  • Medlem
  • 2004-07-30 17:05

Jag tycker att det skulle kännas lite "sådär". Steve Jobs karaktärsdrag i politiska sammanhang kan bli livsfarligt. Dessutom är företagsledare i maktposition som går in i politiken skrämmande i största allmänhet, om de inte lägger ned sina andra åtaganden.

Jobs: "OK, nu gör vi SÅ HÄR"

Alla andra: "Eeeh, jaha... OK"

Nä gode Gud låt oss slippa se honom uppnå sin inkompetensnivå

Apple är rätt mycket pro-Demokrat. Jag kollade upp namnen på alla höga positioner i Apple och dom flesta, om kanske nästan inte alla, donerat pengar åt Demokrater men inga Republikaner. Steve Jobs hade inte donerat några pengar alls, men då kollade jag upp hans fru och det visade sig att hon donerat 2000 till John Kerry (om minnet inte sviker mig)

Kollade sen Bill Gates och han hade donerat 2000 till George W. Bush.

Rätt kul tycker jag. BT -- musikproducenten, sa en gång då han mötte Steve Jobs att han tyckte att Macar var Demokrat-datorer och sa att Steve Jobs blev "...freaked out! He loved it." (från en MacAddict intervju).

Var hittar man sådan info Niklas? Finns det listor eller liknande någonstans?

/K

Ursprungligen av Kristofer G:

Var hittar man sådan info Niklas? Finns det listor eller liknande någonstans?

/K

Det var en sajt som kollade upp databasen för dom som donerat pengar åt politikerkampanjer. Men jag kommer inte ihåg sajten, tyvärr.

  • Medlem
  • 2004-07-31 00:51

Så steve skulle bli handelsminister. Det skulle han nog hantera galant.

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Det var en sajt som kollade upp databasen för dom som donerat pengar åt politikerkampanjer. Men jag kommer inte ihåg sajten, tyvärr.

Aha, okey. Tack ändå.

/K

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Det var en sajt som kollade upp databasen för dom som donerat pengar åt politikerkampanjer. Men jag kommer inte ihåg sajten, tyvärr.

Jag tror du tänker på http://www.opensecrets.org/.

  • Medlem
  • 2004-07-30 23:52

Kolla gubben längst till höger i mittenraden

Skulle Jobs bli en bra handelsminister?

Det första han skulle göra vore nog att försöka dela upp Microsoft.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-31 12:30

Grymt,,
Hoppas att han blir president en dag,, jag skulle flytta till the Big Apple direkt,,

Ska det bli något inom politiken för den gubben så blir det allt att åla sig i både kostym och slips.. snacka om att göra avkall på sin karisma... fast han får gärna fortsätta med sitt "One more thing" och förändra spelreglerna för datorbranchen. Men ärligt talat, då kan han som jag ser det INTE vara kvar på Apple och Pixar, så om han fick en föfrågan så lär han nog säga nej tack.

Det enda med det här som är lite hyckleri är att John Kerry går på plattformen att "special interests have a stranglehold in Washington" samtidigt som han tar råd från miljardären Steve Jobs. Vi får väl se hur det blir med det... Om det visar sig att Apple får specialskattesäkningar då Steve Jobs fått ministerpost så röstar jag Nader nästa gång...

  • Medlem
  • 2004-07-31 23:10
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Det enda med det här som är lite hyckleri är att John Kerry går på plattformen att "special interests have a stranglehold in Washington" samtidigt som han tar råd från miljardären Steve Jobs. Vi får väl se hur det blir med det... Om det visar sig att Apple får specialskattesäkningar då Steve Jobs fått ministerpost så röstar jag Nader nästa gång...

Är du röstberättigad i USA?

Ursprungligen av Addex:

Är du röstberättigad i USA?

Ja, det är jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-31 14:59

Och om han skulle ta den platsen, och det skulle visa sig att ingen annan kunde ha varit bättre på att samla pengar till USA, hur skulle det bli för resten av världen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-01 01:31

Bulls eye.

Spana in ITMS

Motsvarande för Republicanerna är också på gång från ITMS

Inte för att jag på något sätt tror att du ljuger, men hur vet du det?

/K

1
Bevaka tråden