Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på citat-funktionen

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-21 15:33

Vore det inte trevligt om man kunde citera direkt i snabbsvarsfönstret? Jag använder alltid snabbfönstret när jag skriver, men om man ska citera nån får man ju ladda en ny sida, och det kan ju kännas lite segt ibland. Ett förslag bara.

Senast redigerat 2004-07-30 00:29
  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 00:29

Nähe...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 10:07
Ursprungligen av Anders Båth:

Nähe...

Joho!

Test.

Edit: Nix, funkar inte för mig heller. Kör just nu med Firefox i Winblows.

Ciryon

Ursprungligen av Ciryon:

Test.

Edit: Nix, funkar inte för mig heller. Kör just nu med Firefox i Winblows.

Ciryon

Asch, så här kanske man gjorde.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2004-07-31 11:47
Ursprungligen av Ola Hansen:

Joho!

Ä DÄ SANT??!?

om du klickar på lilla ikonen så citerar du inlägget ifråga. Dock så kan du inte redigera citatet, eftersom du inte ser det det i snabbsvar rutan, men funkar gör det. (hoppas jag, detta inlägg ska citera dig).

Kanske inte jättetydligt och använder vänligt, men det funkar...

//edit: nej nu snackar en massa trams. det funkar inte alls faktiskt!
Jag har dock för mig att det funkade så innan iaf. antingen innan någon uppgradering eller innan de nya citatrutorna kom..

Ursprungligen av johan dansk:

om du klickar på lilla ikonen så citerar du inlägget ifråga. Dock så kan du inte redigera citatet, eftersom du inte ser det det i snabbsvar rutan, men funkar gör det. (hoppas jag, detta inlägg ska citera dig).

Kanske inte jättetydligt och använder vänligt, men det funkar...

//edit: nej nu snackar en massa trams. det funkar inte alls faktiskt!
Jag har dock för mig att det funkade så innan iaf. antingen innan någon uppgradering eller innan de nya citatrutorna kom..

Klicka på

i anslutning till inlägget du vill citera. Du flyttas nu automatiskt till sidans botten och snabbsvarsrutan. Skriv ditt inlägg och klicka i "Vill du citera meddelandet i ditt svar?".

Vips så har du citerat.

Men det kanske finns en bugg dold någonstans. Hur många är det som inte lyckas med detta? Upp med en hand.

/M

Ursprungligen av Anders Båth:

Vore det inte trevligt om man kunde citera direkt i snabbsvarsfönstret? Jag använder alltid snabbfönstret när jag skriver, men om man ska citera nån får man ju ladda en ny sida, och det kan ju kännas lite segt ibland. Ett förslag bara.

Amä...
det går ju redan. Eller har jag missuppfattat?

Tillägg: Ovanstående citat skapades per automatik med snabbsvarsrutan. Så bevisligen går det att citera även den vägen.
/M

gör det det? (testar nu på detta svaret)

//edit: nä, det funkar inte längre för mig. (Safari, 10.3)

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 01:39

Testar

Edit: Fungerar ju inte alls i senaste Safari. Fick aldrig nån fråga ens..

  • Medlem
  • 2004-07-30 09:50
Ursprungligen av Anders Båth:

Testar

Edit: Fungerar ju inte alls i senaste Safari. Fick aldrig nån fråga ens..

Då gör du fel. Jag gör det i detta nu med senaste Safari.

Ursprungligen av Baron:

Då gör du fel. Jag gör det i detta nu med senaste Safari.

Men kan man citera mer än en?

Vilket utseende kör du med?

/M

jo det var ju så jag gjorde. Men nu kör jag iofs med MG temat, så jag gissar på att det är där problemet kan ligga...

  • Medlem
  • 2004-07-30 01:04
Ursprungligen av johan dansk:

jo det var ju så jag gjorde. Men nu kör jag iofs med MG temat, så jag gissar på att det är där problemet kan ligga...

bara testar. Om det är som jag tror kan man ju inte välja vilka delar man citerar...

edit: nej det kunde man inte.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 09:56
Ursprungligen av johan dansk:

jo det var ju så jag gjorde. Men nu kör jag iofs med MG temat, så jag gissar på att det är där problemet kan ligga...

Nu ska vi se om det funkar

Edit: Tjoho! Trodde man skulle få upp en ruta med en fråga om man ville citera, men den var nedanför.. Var kanske lite trött o missade den. Men jo, det är ju lite synd att man inte kan ändra i citatet. Kanske är svårt att få texten att ploppa in i rutan?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-30 09:59

En annan sak jag märkte nu och som jag stört mig på många gånger är att när man editerar ett inlägg och trycker det klassiska ctrl-S för att skicka meddelande, så väljer den delete message istället. Rätt stört.

  • Medlem
  • 2004-07-30 12:27

det är ju omöjligt att lista ut hur man gör om man inte har fått instruktioner. Det verkar vara rätt klurigt trots dessa...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-31 18:34
Ursprungligen av Baron:

det är ju omöjligt att lista ut hur man gör om man inte har fått instruktioner. Det verkar vara rätt klurigt trots dessa...

Finns det ingen klibbig diskussion eller nån FAQ där det beskrivs hur man gör detta då?
(jag kom på det helt själv för länge sen, hehe)

1
Bevaka tråden