Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar 99mac via WAP (7 juni 2004)?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-07 20:18

http://wap.99mac.com finns en WAP-site. Jag kan wappa dit, men alla mina försök att logga in resulterar i beskedet att jag matat in fel användarnamn eller lösenord. Jag har försökt MÅNGA gånger och använder definitivt samma inloggning som jag använder för att posta denna diskussion. Gör jag fel, eller är det helt enkelt så att tjänsten inte fungerar? Kan någon bekräfta antingen att det fungerar eller att så inte är fallet?

Finns det någon inställning jag måste göra på mitt konto för att aktivera WAP-tillgång? Kan det vara ett problem med vilken telefon man använder? Jag får skräptecken istället för "ä" och "ö". Jag använder en Nokia 6230 inställd på Västerlänsk teckenuppsättning (SO 8859-1).

Om 99macredaktionen inte har ett svar kanske någon annan kan testa att loggga in och posta resultatet här?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-07 20:34

Det var ju då typiskt... Just nu kommer jag inte ens fram till inloggningssidan. "Ingen servertillgång" dyker upp på mobildisplayen. Så har det alltså inte varit tidigare. Kommer nån annan fram?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-27 00:11

Samma problem här, kan inte logga in alls. Det tycks vara rätt tyst med WAP-pratet här på sistone...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-07-27 12:23

Jag håller på och undersöker saken. wap.99mac.se är det som gäller, men tyvärr fungerar det inte som det är just nu. Men jag jobbar på det.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 07:01

Roligt att höra att det är på gång Arvid. Låt oss gärna veta hur arbetet framskrider. Just nu blir det ganska tungt för min mobil när 99mac's vanliga website laddas...

1
Bevaka tråden