Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa iBook Uppdatering..

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag läste här i forumet att man uppdaterar iBooks 1 gång varje halvår, detta skulle innebära att det skulle komma nya versioner utav iBook i oktober, min första fråga är stämmer uppgifterna om 1 uppdatering i halvåret och om de stämmer kommer de då att bli dyrare eller kommer de att hålla samma pris men bli lite bättre?

Tack på förhand

Felix

Prisförändringarna brukar vara mycket små.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-28 15:59

Man kan få en fingervisning om när det är dags för en uppdatering genom att kolla här:
http://buyersguide.macrumors.com/

Tack så mkt för länken, det ser ju ut som att vi ser en ny version av iBook i oktober-november.

Nu är frågan den, Ska man slå till nu eller ska man vänta?

Vad hade ni gjort?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-07-28 16:23

Beror på hur sugen och hur ditt behov är.

Jag tror det kommer ta ett bra tag tills uppdatering, och antigen blir de någon jätte liten eller en riktigt ordenlig.

Jag ser ingen egentlig anledning att vänta. Iom att iBooken fick G4 så var saken klar för mig. Det lär ju dröja ett bra tag (eoner av tid) innan iBooken får G5 och speedbumparna brukar ju inte vara av det dramatiska slaget. Skall man inte jobba med den utan bara göra "normala" saker (film, surf, musik, foto etc) så klarar dagen iBook alla uppdrag med bravur. Jag hade en portabel PC innan (3,06 Ghz / 512Mb / 60Gb) men min iBook spöar den med hästlängder i frågan om vardaglig användarvänlighet. Bara det faktum att den är knäpptyst är en anledning att köpa (PC:n lät oavbrutet som en hårtork). Det har iofs inget med uppdateringar av iBooks att göra men jag är fortfarande otroligt euforisk över min vita ögonsten.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-29 13:30

Jag skulle gissa att den kliver upp 0,1-0,2 GHz under hösten och kanske får 64 mb grafikminne. Jag skulle nog inte vänta på det.

Jag tyckte att rev. B av PB 12" var värd att vänta på eftersom jag ville ha USB 2.0 och DVI, men i övrigt gör inte 200MHz hit eller dit speciellt stor skillnad.

1
Bevaka tråden