Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid på iBook G4 12"/14"

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-27 22:09

Hej!
Funderar på att köpa mig en ibook för att bl.a. ha och jobba med på tågresor (upp till tre timmar) och även anteckna på föreläsningar. Har sökt men hittade mest trådar om gamla ibookar. Lite konkreta frågor:

Hur lång drifttid kan man förvänta sig?
1) Vid arbete av typ ordbehandlingstyp?
2) Vid uppspelning av film (från dvd / hd)?
3) Kan man hindra batteriet från att underhållsladdas över en viss kapacitet (säg 90%)?

Vid "blandad aktivitet", dvs surfning, filmtittande, musiklyssnande i en salig blandning så brukar mitt hålla 3-4 timmar vid kontinuerligt användande. Ofta blir det betydligt längre i praktiken eftersom man sällan sitter och grejar precis hela tiden utan sysslar med annat också. Idag tex har jag suttit en hel del vid datorn men den har ändå klarat sig sedan 10:30 (klockan är 14:23 nu) på batteridrift och jag har över en timmas laddning kvar. Så tretimmars tågresor skall inte vara något problem alls. Överlag är jag fantastiskt nöjd med min iBook. Den bästa dator jag ägt.

  • Medlem
  • 2004-07-29 14:36

Det låter bra, ska se om jag kan få lite "hands-on time" med en någonstans. Skulle förmodligen underlätta för mina studier om jag switchade.

1
Bevaka tråden