Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad gammla G5 2.0 vs Nya 2.0??

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-07-28 12:24

Hej,
jag har blivit erbjuden att köpa den gammla G5 2.0 och undrar nu, (kan inte hitta någonstans) vad som skiljer dom åt förutom 4x DVD resp 8x DVD och grafik korten?!?!?!?!

Någon som vet?????

Tack!
Marcus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-28 12:57

Skilnaden är inte stor, men det är nånting med processorn som gör att de nyare drar mindre ström och alstrar mindre värme tror jag. De gamla har nåt som kallas pci x-platser och kan ha upp till 8GB minne mot 4 i de nya. Du kan själv jämföra här. Till rätt pris är det bara att köpa tycker jag, men jämför inte med vad han/hon gett för den utan vad de nya kostar idag i så fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-28 13:00

Oj, jag tittade efter nu och ser att det bara är DP 1.8GHz som är strypt. Pci-x och 8 GB RAM verkar gälla för både gamla och nya 2 GHz modellerna... = ännu mindre som skiljer alltså.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-07-28 21:24
Ursprungligen av Earth:

Oj, jag tittade efter nu och ser att det bara är DP 1.8GHz som är strypt. Pci-x och 8 GB RAM verkar gälla för både gamla och nya 2 GHz modellerna... = ännu mindre som skiljer alltså.

ja det enda jag kan hitta är 4x vs 8x dvd och strömsnålare processor. Grafik korten verkar också har blivit sämre, men tänkte uppgradera till 9600 iallafall.

1
Bevaka tråden