Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Håll koll på de trådlösa nätverken

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Något för war-drivers/walkers kanske?

Kensington WiFi Finder
http://kensington.com/html/3720.html

  • Oregistrerad
  • 2003-07-14 02:45

Härlig pryl, kanske inte helt nödvändig, det säger ju inte så mycket att man har ett trådlöst nät i närheten, den säger ju inget om man kan utnyttja det eller inte. Men kul det måste jag ju säga. Vad kan en sån pryl tänkas kosta? Och vart kan man köpa den?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-14 06:48

21.95 $ här.

Den får skitdålig kritik i nästan alla tester jag har läst. Däremot så verkar alla gilla Wifi Seeker (www.wifiseeker.com) och jag fick precis mitt exemplar. Det gick otroligt snabbt att få den skickad från USA och så dyrt var det inte heller. Jag kanske återkommer med mer info när jag har hunnit testa den ordentligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-27 14:36

bara för den hittar nätverk betyder väl det inte att man kan logga in på dom... eller???

  • Medlem
  • 2004-07-27 14:42

Nej då. Men om man inte skyddar sig så går det bra. Jag låter bara mitt AP-korts MAC-adress nyttja min basstation. Men det finns visst knep för att komma runt det om man vet vad man pysslar med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-27 17:44

polaren insåg att husets Thai-restaurang hade öppet nät för sina gäster... Passade honom utmärkt...
Jag har 4 nät i min närhet... alla är stängda, även mitt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-27 17:50

Jag brukar köra mediStumbler när jag behöver hitta nät,, 9 av 10 brukar tyvärr vara låsta,,

Ursprungligen av Fredric:

Jag brukar köra mediStumbler när jag behöver hitta nät,, 9 av 10 brukar tyvärr vara låsta,,

Jag brukar kolla i airportmenyn i menyraden om jag vill hitta ett nät.
Vad mer kan iStumbler göra?

/K

  • Oregistrerad
  • 2004-07-27 23:29

jag var ute och lekte wardriver i fredagsnatt, wieee öppetnät vid gatukontoret (ssid "ledning") i min lilla håla.
jag tycker Kismac är ett bättre val än istumbler

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-27 23:37

istumbler kan ge dig riktnigen du ska flytta dig och din dator för att få bättre nät,, nått som du inte hittar i airportmenyn..

1
Bevaka tråden