Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beg Powerbook

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-07-24 15:56

Jag sitter fortfarande här med min PC och längtar..
Kan det aldirg dyka upp en begangnad Powerbook som man hinner svara på innan den är såld..?

Jag kollar på blocket.se, m.a.c.t.o.r.g.e.t.nu, annonsguiden.nu och här på 99mac utan större framgång.

Jag har satt upp köpes-annonser på blocket och m.a.c.t.o.r.g.e.t.nu inget händer.

Det är en Powerbook G4 med minst 1,33 GHz och 15" eller 17"s skärm jag är ute efter.

Någon som har tips på vart man mer kan leta?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-07-24 16:37
Ursprungligen av Hallon:

Jag sitter fortfarande här med min PC och längtar..
Kan det aldirg dyka upp en begangnad Powerbook som man hinner svara på innan den är såld..?

Jag kollar på blocket.se, m.a.c.t.o.r.g.e.t.nu, annonsguiden.nu och här på 99mac utan större framgång.

Jag har satt upp köpes-annonser på blocket och m.a.c.t.o.r.g.e.t.nu inget händer.

Det är en Powerbook G4 med minst 1,33 GHz och 15" eller 17"s skärm jag är ute efter.

Någon som har tips på vart man mer kan leta?

Der ställen du nämner är de ställen jag själv brukar kika på. Innan jag köpte min powerbook så var jag ute på sidorna minst tre gånger per dag och ringde på nya annonser omedelbart. Till slut gick det vägen. Trägen vinner! Hoppas du hittar din powerbook snart - lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-24 17:02

Varför visar bilden en TiBook? Den är knappast på 1,5 GHz.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-07-24 17:47
Ursprungligen av Mondo:

Varför visar bilden en TiBook? Den är knappast på 1,5 GHz.

Precis vad jag undrade. Jag skickade för ett tag sedan ett mail till honom, men har inte fått något svar..

Jag har också skickat ett mail till honom. Han verkar vara en skojare. Skriver bara speccsen på datorn och berättar varken hur gammmal den är och vad som ingår. Skumt.

  • Medlem
  • 2004-07-24 21:07

Han har postat samma powerbook på blocket för 15k, mactor.get.nu för 17k och här på 99mac för 22k, jag har bett honom ringa mig men han har inte gjort det än

Mitt råd är att hålla sig borta från denna säljare. Han har svarat att han befinner sig i både Berlin och Stockholm i jobbet och därför bara kan skicka datorn med UPS. Jag fick fram ett kontonummer av honom dit han ville ha en förskottsbetalning men då jag enbart ville betala vid leverans slutade personen att svara på mail.

Jag är iaf ganska säker på att han inte har några datorer att sälja.

Ursprungligen av ELIS:

Han har postat samma powerbook på blocket för 15k, mactor.get.nu för 17k och här på 99mac för 22k, jag har bett honom ringa mig men han har inte gjort det än

Vilken annons menar du För 22000 (här på 99Mac )!

Ursprungligen av Hunter78:

Vilken annons menar du För 22000 (här på 99Mac )!

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=47801 Den antar jag.

Killen är född i slutet av 85 så visst kan han vara konsult eller nåt men det betvivlar jag starkt.

Att annonsen på 22 000 är samma vet jag inget om.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-07-27 11:20
Ursprungligen av FileX:

Jag vet inte men han verkar faktiskt reko. Jag har snackat lite mer med honom nu och han verkar inte ha något emot att jag kommer å kollar på den. Så verkar iaf som han har en dator att sälja.
Dock så är det lite långt iväg för min del.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-25 21:50

Är oxå lite skeptisk till killen jag började fråga blovckets uppgifter stämmer , och föreslog blocker depo betalingg.. då vill ha kontakta blocket för tiden för dommatt levera pengarna i sin tur när jag godtjänt produkten .. , han sade oxå han satt i berlin, men all post är x-orginatet-IP från 82.182.108.47 som känns som det vore i göteborg någon stan å andra sidan kan man ju ha en snygg vpn lösing.. om man härjar runt som konsult,,, nej mend affärer övernätet råder jag till vaksamhet
//Daniel som oxå letar en pris vär 15 tums Powerbook med blutooth Airportextreem och +1G pris klass 15 -20 kkr

Ursprungligen av Hallon:

Jag sitter fortfarande här med min PC och längtar..
Kan det aldirg dyka upp en begangnad Powerbook som man hinner svara på innan den är såld..?

Jag kollar på blocket.se, m.a.c.t.o.r.g.e.t.nu, annonsguiden.nu och här på 99mac utan större framgång.

Jag har satt upp köpes-annonser på blocket och m.a.c.t.o.r.g.e.t.nu inget händer.

Det är en Powerbook G4 med minst 1,33 GHz och 15" eller 17"s skärm jag är ute efter.

Någon som har tips på vart man mer kan leta?

Sätt in en annons själv istället. dom som svara lär ju åtminstone en kort tid avvakta ditt intresse.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-07-25 22:51
Ursprungligen av David Slättne:

Sätt in en annons själv istället. dom som svara lär ju åtminstone en kort tid avvakta ditt intresse.

Det är liksom det han gjort.

öhh. hej.
det är min annons som är på 99mac (http://99mac.se/forum/showthread.php?t=47801)
det är också den enda annons jag lagt ut (änsålänge)! de andra är inte mina. bara för att vi har samma _förnamn_ betyder det inte att vi är samma person. kollar ni nogrannare på specsen på datorn ser ni också att den jag säljer har en DVD-brännare (det han inte de på .........). Min dator är inte ens använd (påslagen en gång för att kolla om den funka), jag fick den för typ en vecka sen.

så sluta gärna blanda ihop mig med nån annan. jag heter christopher nilsson, inget annat.

Liten men spänstig PB på Tradera

Detta är bara en 12 tum, men det verkar tyda på att det av och till finns Power Book att hitta på tradera även. Det är min favoritsida angående auktioner då det känns lite mer säkert att hitta en säljare som har många tidigare affärer och gott rykte.

Tjata på din arbetsgivare så kanske du får samma möjlighet som mig att för just under 500kr brutto / månad ha en PB G4 15 tum att leka med i tre år som hempc-erbjudande.

hmm.försökte skriva m.a.c.t.o.r.g.e.t.nu utan punkter där ovan men det gick inte så bra. hur kommer det sig?
märkte också att han på m.a.c.t.o.r.g.e.t.nu tillomed stavar sitt förnamn annorlunda.
han på b.lo.cke.et.se bor ju i värmland, jag bor i åkersberga, som ligger utanför sthml.

Cricke, det är bland annat såna som du som blir drabbade av personer som sköter sina affärer illa på nätet. Ledsen att du blev indragen.

Hallon, ville bara varna. Hur reko han än låter så tvivlar jag på honom. Vi har varit överens nu i snart 2 veckor att jag skulle köpa datorn och att den skulle skickas med ups mot att jag betalar alla avgifter och löser ut den och betalar när den kommer och ännu har ingen dator kommit.
När sedan min tjejs lillebror kontaktade honom fick han plötsligt köpa den och fick ett konto att sätta in pengarna på. Vilket han självklart inte gjorde.

Lycka till i ditt sökande, själv kommer min nya 15" PB vilken dag som från applestore. Jag har iaf inget förtroende för blocket-försäljare längre efter bl.a detta och två tidigare fall där säljaren i ena fallet fick 1 års fängelse och i andra är åtalad för allt möjligt.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-08-01 19:29
Ursprungligen av Stiffmeistern:

Cricke, det är bland annat såna som du som blir drabbade av personer som sköter sina affärer illa på nätet. Ledsen att du blev indragen.

Hallon, ville bara varna. Hur reko han än låter så tvivlar jag på honom. Vi har varit överens nu i snart 2 veckor att jag skulle köpa datorn och att den skulle skickas med ups mot att jag betalar alla avgifter och löser ut den och betalar när den kommer och ännu har ingen dator kommit.
När sedan min tjejs lillebror kontaktade honom fick han plötsligt köpa den och fick ett konto att sätta in pengarna på. Vilket han självklart inte gjorde.

Lycka till i ditt sökande, själv kommer min nya 15" PB vilken dag som från applestore. Jag har iaf inget förtroende för blocket-försäljare längre efter bl.a detta och två tidigare fall där säljaren i ena fallet fick 1 års fängelse och i andra är åtalad för allt möjligt.

Tack för varningen. Även om han är reko så uppskattas varningar. Dock så kommer jag inte köpa en dator vi bud eller liknande. Hittar jag en beg som verkar bra så åker jag å kollar på den/köper den. Tyvärr så bor Cricke lite långt iväg.
Cricke: Du har inga semesterplaner ner mot Växjöhållet?

Stiffmeistern:
jo, jag förstår det. jobbigt, första gången jag ska sälja nåt så händer det här. illa att man ska samma namn som busar :-/
Jag tror Hallon kanske pratar om mig, och inte han du vart i kontakt med. och jag är minsann reko!

1
Bevaka tråden