Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till IE & Netscape på PC

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-07-23 10:55

Hej !

Trots att vi har två macar i huset kör min son PC ( övertalning pågår ) Jag undrar om någon vet vilka alternativa webbläsare som finns till PC. Bifoga gärna en länk.

Trevlig helg med massor av sol !!!!

Jacco

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-23 11:48

Sen finns ju Opera.

http://www.opera.com

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-07-23 12:14

Problemen med många av IE-alternativen till PC är ju att de ser väldigt gamla ut genom att de inte har XP-utseende.

  • Medlem
  • 2004-07-23 12:15

Jag kör MyIE2 (numera Maxthon) på min peze. Denna browser är ett ett "skal" till vnaliga IE vilket ger massa trevliga funktioner, som pop-up filter, bannerblockering, skins, etc... tyvärr består ju vissa av säkerhetsproblemen från IE...

Läs mer/tanka här: http://www.myie2.com/html_en/home.htm

  • Medlem
  • 2004-07-23 13:48

Har kört Opera sen version 6. Klart överlägsen! Bara en sån sak att man kan förstora sidorna - så att man kan läsa texten... och tabbar, och musgester och (numera) fungerande e-postklient.
Skyr IE som pesten, alldeles för lätt att få otrevligheter genom den.

Japp, Opera är min läsare på mac också.

Jag håller med lime, Opera är grymt trevlig.
Cache-ningen av sidor är brutalt bra, att switcha fram och tillbaka mellan sidorna går sjukt SNABBT!

Det finns några saker dock som gör att Firefox måste vara installerad, dels funkar den bättre mot fler sajter (bla banker). Och Ad-block pluginen, bättre plugin får man leta efter.

Ursprungligen av snowdog:

Jag håller med lime, Opera är grymt trevlig.
Cache-ningen av sidor är brutalt bra, att switcha fram och tillbaka mellan sidorna går sjukt SNABBT!

Det finns några saker dock som gör att Firefox måste vara installerad, dels funkar den bättre mot fler sajter (bla banker). Och Ad-block pluginen, bättre plugin får man leta efter.

Jomen! Enda probbet är att majoriteten av webbdesigners jobbar med IE..

MEN, man kan skydda sig och ändå köra IE (på PC):

http://www.finjan.com/products/HomeUsersSurfinGuardPro/

På min Mac kör jag IE blandat med Safari. Där funkar båda kanon. Men det vore väl konstigt annars

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-23 23:55

Mozilla Firebird rockar röven av IE. Det är det enda rätta eftersom den bygger på öppen källkod och är gratis. Opera är också bra men kostar pengar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-24 00:54

Firefox blir det oftast när jag använder PC, flikar och sen favoriter till vänster. Ibland tvingas jag köra med IE, har lagt in Googles popupblocker där så det funkar ganska bra då.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-07-24 07:43

Mozilla och Firefox är utan tvekan de bästa webbläsare som finns just nu. Opera är vanligtvis OK, men väldigt ofta (kanske oftare än någon annan "viktig" webbläsare) förstör den sajterna. Speciellt om sajten har en del CSS. Camino är också OK, men når lixom inte hela vägen fram. IE för Mac får man migrän av.

Vill man botanisera bland olika webbläsare, så kolla här: http://browsers.evolt.org/

  • Oregistrerad
  • 2004-07-24 10:53

Mozilla Firebird är t om bättre än Safari. Det är liksom exakt som Safari, men SEB funkar i Firebird oxå...

Och det där med gränssnitt, ja, ni är helt ute och cyklar som tror att "XP ser ut..." - det är helt skalbart. Jag kör OS X-tema i min PC och det är hur trevligt som helst. Bara att "trafikljusen" sitter på höger sida i stället för vänster, men det kan man leva med.

"Övertalning pågår"... larvigt. Datorer är datorer. Use them!

  • Medlem
  • 2004-07-25 13:08

"Övertalning pågår"... larvigt. Datorer är datorer. Use them!

PF, Finner din komentar något märklig eftersom du inte har en susning om varför jag vill han ska köra Mac. Om du tror att det är det vanliga Mac mot PC tjatet så har du fel !

Jacco

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-07-25 13:58

Fajjerfåxx tycker jag är den trevligaste webläsaren, alla plattformar.

1
Bevaka tråden