Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur läsa text från java applet?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå

Jag undrar om någon känner till hur man läser icke markerbar text från en java applet (ett aktie program, som jag inte har tillgång till koden för).
Finns det något funktion i javascriptcore som man kan anropa för att få tillgång till texten? Min andra plan är att göra en skärmdump och köra den genom ett OCR program, finns det bättre alternativ?
Om inte, hur automatiserar man en skärmdump mellan två koordinater (Helst inte hela skärmen alltså), jag har kollat på både screencapture och grab.app men har inte riktigt förstått hur man ger skärm koordinater till någon av dessa.

Alla åsikter mottages tacksamt.

Med Vänliga Hälsningar.

Ujuj, vad jobbigt.

Får appleten sin text via nätverk? I så fall kanske du kan snappa upp det, om trafiken inte är krypterad.

Ciryon

Ursprungligen av Ciryon:

Ujuj, vad jobbigt.

Får appleten sin text via nätverk? I så fall kanske du kan snappa upp det, om trafiken inte är krypterad.

Ciryon

All kommunikation är krypterad (SSL antagligen), jag kan tyvärr ingenting om SSL kryptering. Går det att snappa upp nyckeln ?

1
Bevaka tråden