Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjäääälp!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick en Panther uppgradering tillslut, så la jag in hela alltet och så startade den om efter första skivan sen när datorn startar om så kommer man till en ruta där det är "Panther" Äpplet överst (aluminiumm äpplet) De står MAC OS X och så laddar den massa inställningar tex. Network m.m..

Men den stannar på Login Window starting???

Varför??
vad skall jag göra?
Har testat att starta om den men den vill inte komma förbi den rutan??
Går det att starta i felsäkert läge eller nått?
Eller komma åt skivverktygen??

// Jonas

HLÄÄÄLP!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-23 22:57

Du har väl tre skivor? Stoppa i så fall i den andra... (om jag förstått dig rätt).

Ursprungligen av Earth:

Du har väl tre skivor? Stoppa i så fall i den andra... (om jag förstått dig rätt).

Men de fungerar inte med att stoppa i CD nr 2 heller!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-07-23 23:09

Panther skivan checkar sig själv först innan det installeras.
Var det okey innan ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-23 23:19
Ursprungligen av JonasEk1:

Men de fungerar inte med att stoppa i CD nr 2 heller!

Om den avslutat installationen från CD 1 och sen startat om, så är det meningen att det ska komma ett meddelande om att stoppa i CD 2. Om inte det kommer kan du testa att stoppa i den ändå... Starta om och håll nere "kringla + E" tills släden öppnas.

Ursprungligen av Earth:

Om den avslutat installationen från CD 1 och sen startat om, så är det meningen att det ska komma ett meddelande om att stoppa i CD 2. Om inte det kommer kan du testa att stoppa i den ändå... Starta om och håll nere "kringla + E" tills släden öppnas.

De kommer inget meddelande om CD 2 och JA jag har testat att köra med CD 2 inne!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-24 00:04

Testa att sätta i CD 1 igen, starta om med C nertryck och försök göra om installationen...

Ursprungligen av Earth:

Testa att sätta i CD 1 igen, starta om med C nertryck och försök göra om installationen...

funkar inte, har redan försökt.
Går det inte att backa hela skiten så att jag får tillbaka Jaguar som jag hade innan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-24 00:10
Ursprungligen av JonasEk1:

funkar inte, har redan försökt.
Går det inte att backa hela skiten så att jag får tillbaka Jaguar som jag hade innan?

Dessvärre inte...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-24 00:06

...förresten du kanske valade att uppgradera från 10.2...? Då är det kanske inte tillrådligt att göra om... Hoppas du gjort backup!

1
Bevaka tråden