Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Motorola A920/925 via Bluetooth till Mac = sant

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sådär, då har jag äntligen införskaffat ett styck D-Link DBT-120 och börjat med Bluetoothsynkronisering av telefon kontra dator. Det fungerar bra med min K700i, men så tänkte jag att jag testar med Motorola A920 med A925-programvaran.

Och det fungerar utmärkt det också. Bilderna överförs snällt och enligt vad jag förstår kan jag skicka över adressboken också (har inte provat än eftersom jag redan synkat K700ans dito som innehåller samma poster).

Min slutsats är således att man kan få Motorola A920 och A925 att fungera snällt tillsammans med Macen via Bluetooth, inte minst för de behov jag har. Jag kan skicka dokument mellan enheterna och de verkar svälja det utan problem.

Sedan får jag ju starkt rekommendera att man generellt har BT i telefonen, det överlägset enkla sättet att synkronisera och överföra adressbok och sådant från telefon A till telefon B går direkt via BT istället för att man börjar blanda in datorn.

Jag är verkligen nöjd. Nu är det dags att leka lite med Salling Clicker.

Hallå där!
Du säger att du får BT att funka med A920 och Mac? Hur bär du dej åt? Vill du dela med dej till mej? Har samma lur och det går inte få den ihop med macen. Några tips? Programvara?

Tackar på förhand

//johan

Jag synkroniserar den på samma sätt som min K700i. Såhär brukar jag göra:

1. Para enheterna.
2. Välja att skicka kontakter och bilder via Bluetooth.
3. Acceptera överföringen.

Dock ska jag säga att jag inte provat kontaktsynk än, av det skälet att jag har synkat kontakterna via K700i, men däremot har jag skickat kontakter och sådant mellan T39m och A920, samt K700i till A920 och det fungerar.

Någon speciell programvara använder jag inte, utan jag kör via D-Link DBT-120 och Apples egna drivrutiner. Det fungerar mycket bra.

Brukar använda BT för att skicka saker mellan telefoner och telefon-dator i största allmänhet och det fungerar perfekt hittills.

Alrighty then, jag fick det att fungera om jag använde "Send File" i BT menyn på macen, men Browse Device funkar inte så bra, men detta duger juh än så länge
//johan

Browse device fungerar hos mig, den dyker snällt upp i listan över enheter. Det gör förresten alla mina BT-enheter, både på Macen och hos varandra.

Ookej

Gör du nån speciell inställning på telefonen när du får det att funka? När jag väljer Browse Device så säger macen att telefonen har inte den nödvändiga servicen för det. Hum, jag vet inte vad som menas med det.

Jag aktiverar BT på Motorolan (Hitta mig) och parar ihop enheterna. Det gick helt utan problem hos mig. Har skickat bilder från telefon till dator idag igen. Helt friktionsfritt. Har inte parat enheterna en gång, sedan går det som på räls.

Har inte gjort några speciella inställningar, mer än att jag valt en särskild mapp som bilderna ska hamna i.

Har inte fått upp några meddelanden om problem.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-15 14:46

Hmm. Kan skicka filer men inte browsa. Parade ni från telefonen eller från datorn?

1
Bevaka tråden