Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cd'n hänger sig på min G5'a

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-21 23:44

Hej, jag har problem med min cd-läsare p G5'an om jag ska kopiera något från en skiva till skrivbordet så funkar bara cd-läsaren i ca två minuter sedan stänger den av sig och den slutar överföra filer från cd'n till datorn. Det går inte att trycka på stop utan jag måste starta om datorn. skittrist! Någon som varit med om samma sak och har en lösning!?

/ peter

  • Oregistrerad
  • 2004-07-22 11:46
Ursprungligen av slunga:

Hej, jag har problem med min cd-läsare p G5'an om jag ska kopiera något från en skiva till skrivbordet så funkar bara cd-läsaren i ca två minuter...

Jag har inte haft samma problem men dock problem med att bränna cd-skivor på min G5:a. Vilken modell har du? Mitt problem uppstod direkt efter leverans. Just nu är datorn inne på service.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-22 13:27

Jag har den nya dual 2.0, och jag har faktiskt inte hunnit prova bränna något så jag vet inte om det funkar... Ska prova det ikväll.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-22 14:29
Ursprungligen av slunga:

Jag har den nya dual 2.0, och jag har faktiskt inte hunnit prova bränna något så jag vet inte om det funkar... Ska prova det ikväll.

Samma som jag har. Intressant.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-23 00:36

Har provat lite mer idag, och om jag rör på överföringsrutan lite då och då så funkar det längre tid än två minuter.... Mysko...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-25 18:59
Ursprungligen av slunga:

Har provat lite mer idag, och om jag rör på överföringsrutan lite då och då så funkar det längre tid än två minuter.... Mysko...

Grymt skumt. Låter ju inte som hårvarustrul då.

Min dator har också fortsatt att förbrylla. När jag talade med servicekillarna hade de kunnat bränna skivor på löpande band så jag fick ta mig ner med mina skivor och det verkar som om vissa märken fungerar och vissa inte. Sonys skivor funkar t.ex. inte. Vanliga CD-R. Men nu ska de i alla fall byta ut superdrivern så ska vi se.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-26 16:55

Skönt, hoppas att det löser sig för dig...

1
Bevaka tråden