Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Com Hem eller BBB

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har com hem i dag, men funderar på att byta till Bredbandsbolaget - betydligt mer fart för ungefär samma pengar. Men viktigast för mig är en pålitlig uppkoppling, och com hem strular i princip aldrig. Är en BBB-uppkoppling (via telenät) lika funktionssäker?

Tror mitt BBB VDSL har varit nere typ 2 ggr på 6 mån.
(Kanske mer, men jag gör annat än å surfa hela dygnet)

Rekomenderar absolut BBB. Jag bytte också från ComHem och jag ångrar mig inte en sekund!

J.

Telia då, 8 MB?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-21 14:18
Ursprungligen av Pocahontas:

Telia då, 8 MB?

Dyrare än både BBB och com hem.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-21 16:14

Com hem baseras på Telias tjänster och kan därför anses vara väldigt stabila.
Jag har com hem 1MBit som fungerar så bra, att jag i princip har har glömt bort hur jag är ansluten till Internet. Det beror tydligen dock på var man bor, så kolla med folk i Uppsala som har com hem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-21 16:33
Ursprungligen av Schuckert:

Com hem baseras på Telias tjänster och kan därför anses vara väldigt stabila.
Jag har com hem 1MBit som fungerar så bra, att jag i princip har har glömt bort hur jag är ansluten till Internet. Det beror tydligen dock på var man bor, så kolla med folk i Uppsala som har com hem.

Har ComHem 500 bor i Uppsala och kan nog inte säga att jag är supernöjd med tillförlitlighet och pris vs prestanda. Min uppkoppling lägger av titt som tätt, speciellt när jag inte är hemma. Har sedan i våras en bredbandstelefon och det är ju lite trist när det plöstligt slutar gå att ringa till den för att bredbandet lägger av...

Men, då jag i och med bredbandstelefonen sagt upp det ordinarie telefonabonnemanget är jag så att säga "fast" med Com Hem. aDSL kräver ju att man har teleabonnemanget aktivt med den extra straffskatten till Telia som det innebär.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-07-21 17:22

Hur många mbit kan man få på BBB VDSL, och för vilket pris? Har precis tecknat mig på 12 månader com hem 8 mbit till det facila priset av 450 riksdaler och då får jag två månader o modemet gratis. Utan att veta hur bra det funkar tycker jag att det e en hygglo deal.

adamo då? nån som vet hur bra det funkar? jag skall flytta nu till en lägenhet som jag kommer ha i ett år ungefär frågan är vilket bredband man skall skaffa. vilket är mest prisvärt? vi kan få adamo som nog har lägst pris per månad men det blir ju en rätt dyr installations avgift

Ursprungligen av 509blkl:

adamo då? nån som vet hur bra det funkar? jag skall flytta nu till en lägenhet som jag kommer ha i ett år ungefär frågan är vilket bredband man skall skaffa. vilket är mest prisvärt? vi kan få adamo som nog har lägst pris per månad men det blir ju en rätt dyr installations avgift

Här har du en lång tråd om dem. Även inlägg från Adamo själva.

BBB ger hela 24 mbit VDSL där jag bor i Uppsala, för 450 kr/mån- alltså helt överlägset Com hem m fl. Är mycket nöjd med Com hems stabilitet.

1
Bevaka tråden