Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SE redovisar Q2 och släpper nya mobiler

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

SE redovisar Q2 och släpper nya mobiler
-SonyEricsson har just haft presskonferens. Man redovisade företagets kvartalsrapport samt lanserade nya telefoner.
Men förutom SE-P910 så verkar det mesta vara känt redan, även om de släpper redan lanserade produkter på nya marknader. Äntligen får Sverige Z500 t.ex.

SonyEricsson pressreleaser:
Sony Ericsson reports continued growth in shipments, sales and profit.

SonyEricsson P910
Sony Ericsson announces the P910 smartphone

SonyEricsson K500
Sony Ericsson introduces a great entertainer.

Z500i & S710
Sony Ericsson extends EDGE-offering with two new camera phones

HBH-660/HBH-300 & CSS-25
Sony Ericsson extends handsfree possibilities with new Bluetooth headsets in the Akono range and an innovative Desk Speaker Stand

Consumer Game Challenge
Sony Ericsson launches Consumer Game Challenge 2004

Webbteve från TT:
Sony Ericssons vinst över förväntan

Länkar:
DI: Sony Ericsson bättre än väntat
DI: Sony Ericsson lanserar nya prestigetelefoner
Mobil: Sony Ericsson överträffade förväntningarna
Mobil: Sony Ericsson lanserar P910
Mobil: P910 – ny smartphone från Sony Ericsson
Mobil: K500i – ännu en bantad K700i
Mobil: Z500i - ny vikbar från Sony Ericsson
ComputerSweden: Nu pekar allt uppåt för Sony Ericsson
ComputerSweden: Sony Ericsson-lurar lurar bakom hörnet
Expressen: Kraftig vinst för Sony Ericsson
DN: Sony Ericsson växer på världsmarknaden
MacFeber: Tre nya från SonyEricsson
Mobile-Review: New products from Sony Ericsson or change of the strategy
Mobile-Review: Review SonyEricsson P910

SonyEricsson P910

.

Senast redigerat 2004-07-15 19:15
  • Oregistrerad
  • 2004-07-15 12:01

Z500 verkar trevlig. Har kollat på den innan då den enbart såldes i USA och hoppats på att den kommer hit. Synd att den inte har blåtand så man kan ha trådlös sync med sin mac.

Mest anmärkningsvärt är väll att ingen ny 3G telefon lanserades. Ryktena gick ju starka om en ny Z1010 kallade Z1020.
Kanske kände SonyEricsson att deras siffror var så starka så att någon ny 3G telefon inte behövda lanseras just idag.

De lär inte avliva Z1010an än, om de skulle presentera efterföljaren nu och inte kunna leverera förrän till hösten lär de få problem.

Det sannolika som kommer nästa gång är just Z1020(?) och P950(?) för 3G. Min teori avseende Z1020 är att den kommer att erbjuda:

*Trippelband på GSM-delen
*1,2 Megapixels digitalkamera
*Något smidigare format
*Möjligen förbättrad display
*Identisk eller bättre batteritid än Z1010

Kanske ersätter de dagens dubbla kameror med en vridbar kamera enligt samma koncept som Motorola A920/925 och Samsung SGH-V200.

Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Kanske ersätter de dagens dubbla kameror med en vridbar kamera enligt samma koncept som Motorola A920/925 och Samsung SGH-V200.

Jo det såg ju ut som något sådant på de bilder på Z1020 som läckt ut. Om de nu är riktiga.

Det är nog ganska troligt, installerar den en Megapixelkamera lär de nog använda den till båda fotografering och videosamtal. Dessutom sparar man ström och får en enklare konstruktion med en kamera istället för två.

Jag är inte imponerad av Z1010 som den ser ut idag och förstår faktiskt inte riktigt rusningen efter den, eftersom den ju faktiskt delvis ligger efter Sony Ericssons 2G-telefoner. Den är en förstagenerationsprodukt vilket märks. Sedan gör ju den kraftiga förseningen att den kommer att akterseglas inom en inte allt för avlägsen framtid.

Z1020 lär bli en mycket intressant telefon däremot. Det man kan misstänka att den får gör att den är värd att vänta på. För mig är det ett minus att Z1010 inte har trippelbands-GSM bl.a, det är ett av tecknen på att den är en "gammal" konstruktion.

Undrar hur mycket av försäljningen idag som är 3G och hur trenden är? Själv känner jag att nästa mobil blir en GSM-telefon, utan tvekan.

Allt hänger på hur pass snabbt 3G telefonerna går ner i pris och storlek tycker jag.

Jag tror det inom kort kommer komma riktiga billiga 3G-mobiler som inte har särskilt mycket funktioner utan riktar sig mest till "3210-folket" som bara vill ha en mobil "som går att ringa med". Särskilt nu när Tre (och andra?) har lanserat kontantkort för 3G.

Ciryon

1
Bevaka tråden