Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iBook med Radius-skärm

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min svärmor skall skaffa ny dator. Det lutar åt en iBook 14" 1 GHz. Hon har redan en beige G3 med en i mitt tycke ljuvlig 20" Radius-skärm. Går det att köra den skärmen på den datorn, och om det går, vad krävs för att koppla ihop dom utöver det som finns med datorn? Skärmen har både 15-polig och BNC-ingång.

Jag hade tänkt köra ett Logitech trådlöst tgb och mus till den också, några problem med det? Har själv ett sånt till PC och det funkar utmärkt.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-19 14:37

Hm…
Normalt så får man ju en VGA-kontakt på "video out" (med adapter), men det finns ju VGA->Mack db15 -adaptrar iofs.
Men en lång radda adaptrar blir det

Logitech möss och tangentbord bör väl funka (har bara kört möss, och tror man skall undvika att installera logitechs drivers om man inte måste…)
Logitech mad4mac finns på < http://www.logitech.com/index.cfm/products/productlist/SE/SV,CRID=516 >

  • Medlem
  • 2004-07-19 14:38
Ursprungligen av Pär:

Hm…
Normalt så får man ju en VGA-kontakt på "video out" (med adapter), men det finns ju VGA->Mack db15 -adaptrar iofs.
Men en lång radda adaptrar blir det

Beige G3 hade, vad jag vet, VGA.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-19 14:55
Ursprungligen av stfm:

Beige G3 hade, vad jag vet, VGA.

Drog ut och kollade och min hade en vanlig tvåradig db15 och ingen treradig mini…
Dock så hade de något "special" med synken - den låg väl separat och inte som på grön tidigare.

  • Medlem
  • 2004-07-19 15:01
Ursprungligen av Pär:

Drog ut och kollade och min hade en vanlig tvåradig db15 och ingen treradig mini…
Dock så hade de något "special" med synken - den låg väl separat och inte som på grön tidigare.

Det fanns kanske olika. Den kom ju med ATI Rage 128-kort också.

Ursprungligen av Pär:

Hm…
Normalt så får man ju en VGA-kontakt på "video out" (med adapter), men det finns ju VGA->Mack db15 -adaptrar iofs.
Men en lång radda adaptrar blir det

Logitech möss och tangentbord bör väl funka (har bara kört möss, och tror man skall undvika att installera logitechs drivers om man inte måste…)
Logitech mad4mac finns på < http://www.logitech.com/index.cfm/products/productlist/SE/SV,CRID=516 >

Tack för tipsen.

Ja, mycket adaptrar blir det. Undrar om det inte blir bättre bildkvalitet med en VGA->5*BNC-adapter från Kjell&Co än att stacka flera efter varann... Någon som har testat den lösningen (eller motsvarande)?

  • Medlem
  • 2004-07-19 14:58
Ursprungligen av Pontus Thuvesson:

Tack för tipsen.

Ja, mycket adaptrar blir det. Undrar om det inte blir bättre bildkvalitet med en VGA->5*BNC-adapter från Kjell&Co än att stacka flera efter varann... Någon som har testat den lösningen (eller motsvarande)?

Nu vet jag inte vad BNC är, men på min Radius finns en RGB+Sync. Den kan du koppla en VGA-kabel till. Funkar utmärkt.

Ursprungligen av stfm:

Nu vet jag inte vad BNC är, men på min Radius finns en RGB+Sync. Den kan du koppla en VGA-kabel till. Funkar utmärkt.

Vi menar nog samma sak. BNC är själva kontakterna, en för varje färg + sync. Frågan är vad den femte kontakten är.

  • Medlem
  • 2004-07-19 15:17
Ursprungligen av Pontus Thuvesson:

Vi menar nog samma sak. BNC är själva kontakterna, en för varje färg + sync. Frågan är vad den femte kontakten är.

Är det inte vertikal, och horisontal-sync?

  • Medlem
  • 2004-07-19 14:37

Du behöver bara köra programmet "Screen Spanning Doctor", för att få tillgång till högre upplösningar. En adapter medföljer datorn.

1
Bevaka tråden