Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filöverföring e616 - det händer grejer!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-05 10:54

Det verkar som om snubbarna bakom e606-lösningen har vaknat till.
Sitter på jobbet utan mac, någon som kan testa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-05 12:32
Ursprungligen av henrrrik:

Det verkar som om snubbarna bakom e606-lösningen har vaknat till.
Sitter på jobbet utan mac, någon som kan testa?

Testade just, fungerar utmärkt även om programmet för tillfället är lite mest är ett hack.

/Kalle

  • Oregistrerad
  • 2004-07-05 12:49
Ursprungligen av kalleh:

Testade just, fungerar utmärkt även om programmet för tillfället är lite mest är ett hack.

Sweet. Det tar sig.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-06 13:38

Man kan ladda ner kalendern och kontakterna med "Get Raw Object..."
Ange "telecom/pb.vcf" för kontakterna och "telecom/cal.vcs" för kalendern.
För att ladda upp samma filer till luren använder man "Send Raw Object..." och "pb.vcf" eller "cal.vcs" (obs! inget "telecom/").

  • Medlem
  • 2004-07-18 15:25
Ursprungligen av henrrrik:

Man kan ladda ner kalendern och kontakterna med "Get Raw Object..."
Ange "telecom/pb.vcf" för kontakterna och "telecom/cal.vcs" för kalendern.
För att ladda upp samma filer till luren använder man "Send Raw Object..." och "pb.vcf" eller "cal.vcs" (obs! inget "telecom/").

Jag kan ladda upp en vcf Men bara via "send file", inte genom "Send raw"... Då hamnar filen i "Övriga Filer" och får nånslags vcard-icon.. men jag kan inte använda den på något sätt...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-19 13:38
Ursprungligen av nixon:

Jag kan ladda upp en vcf Men bara via "send file", inte genom "Send raw"... Då hamnar filen i "Övriga Filer" och får nånslags vcard-icon.. men jag kan inte använda den på något sätt...

Jag har inte testat själv ännu, hittade infon på www.aussie3g.com, mannen bakom programmet postar i en tråd där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-22 06:41

Jag har samma problem. Men annars så var ju det här en välkommen app. Vet nån hur man kan få ner filmerna på datorn?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-22 08:47
Ursprungligen av pgjores:

Jag har samma problem. Men annars så var ju det här en välkommen app. Vet nån hur man kan få ner filmerna på datorn?

Dubbelklicka dom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-22 12:27

Ha! Mitt framför näsan! Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-06 13:52

Kul! In på iSync feedback och skriv om de telefoner ni vill se stödda i iSync. Ju fler som gör sin röst hörd...

  • Medlem
  • 2004-07-06 19:11

Funkar så jäkla bra!

Har testat det och det funkar utan att hacka eller något dyligt.

Peace!

  • Medlem
  • 2004-07-16 15:31

Funkar inte..

får "usr/local/bin/e606ls:cant find serial port (2)" telefonen säger "Kan inte starta överföring. Anslut USB-kabeln."

Jag har installerat båda paketen och startat om, System info ser telefonen så kabeln lär det inte vara nått fel på..

min firmware är A125.56.07

  • Medlem
  • 2004-07-16 15:43

Med blåtand kan jag parkoppla dom, men sedan funkar inget mer

  • Medlem
  • 2004-07-16 19:46

Nu verkar överföring via USB funka.. Går det få den att läsa VCF och ICS filler.. AAC och 3GP skall väl ändå funka

  • Medlem
  • 2004-07-16 20:37

hmmm ingen succé med vcf.. men jag laddade ner en video från ITM och kodade om den till 3gp och det funkade

1
Bevaka tråden