Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa mobiltelefonen för Mac?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-07-05 22:27

Nu börjar jag tröttna. Jag har två Vodafone-abonnemang och ett Tre-abonnemang (don't ask). Jag har också en P900, en Z600 och en NEC 616V. NECen fungerar ju i stort sett inte alls med Mac. P900 är en trevlig telefon med buggig programvara och med stora svårigheter att fungera smidigt med Mac. Z600 är egentligen helt OK, men går ibland i maskopi med iSync och vill ta bort i stort sett alla poster i adressboken på datorn. Den har dessutom för lite utrymme för kontakter.

Vilken är egentligen den telefon som fungerar bäst med MacOS X? Egentligen är kraven inte så stora:

- Bluetooth
- Använda som trådlöst modem
- Gärna fungera som faxmodem (SonyEricsson verkar sakna stöd för detta)
- Synka via iSync med adressbok och iCal
- Gärna klara adresser också
- Gärna synka fält med egna namn och inte bara de med standardnamn
- Gärna överföra bilder, ljud och ringsignaler åt båda hållen

Det behöver inte vara en telefon med PDA. Jag kan lika gärna köra med en T3:a. Det viktiga är att allt fungerar smidigt och pålitligt. Det får gärna vara en 3G-nalle, men det är absolut inget krav. Jag har inte heller några preferenser för vissa tillverkare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-07 13:30

Handspring Treo 600!
www.handspring.com

  • Oregistrerad
  • 2004-07-07 17:28
Ursprungligen av formica:

Handspring Treo 600!
www.handspring.com

Har du testat den? Verkar cool. Gillar den stora skärmen med tap-screen. Vilka andra telefoner har det?

Men saknar smart sms-inskrivning som är standard på nokia och sonyericsson-telefoner...?

/S

  • Medlem
  • International user
  • 2004-07-09 03:29
Ursprungligen av formica:

Handspring Treo 600!
www.handspring.com

Den saknar väl Bluetooth?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-09 07:31

Jag älskar min T610, den funkar klanderfritt med isync, clicker, bluephonemenu, phoneagent. Helt perfekt i mitt tycke.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-07-09 10:57

Jag funderar på att köpa K700i, är den bra för macen eller??

  • Oregistrerad
  • 2004-07-17 19:19
Ursprungligen av skatan:

Jag funderar på att köpa K700i, är den bra för macen eller??

Jag har en K700i, nästan allt funkar bra, bara i Adressboken i telefonet synkar det inte gatuadresserna.. Telefonnummer, e-mail och hemsidar går över, resten ska sändas från datorn till K700i via V-card. Gatuadresserna synkar då fortfarande inte fram och tillbaka..

Andra svaghet är batteriet: Tiden är inte lång och man måste ladda igen. Min före-K700i-Siemens war då mycket bättre (men det var väl det enda bättre..)

Över allt är jag mycket nöjd med K700in..

Ursprungligen av quaeki:

Jag har en K700i, nästan allt funkar bra, bara i Adressboken i telefonet synkar det inte gatuadresserna.. Telefonnummer, e-mail och hemsidar går över, resten ska sändas från datorn till K700i via V-card. Gatuadresserna synkar då fortfarande inte fram och tillbaka..

Andra svaghet är batteriet: Tiden är inte lång och man måste ladda igen. Min före-K700i-Siemens war då mycket bättre (men det var väl det enda bättre..)

Över allt är jag mycket nöjd med K700in..

Inte så konstigt att allt inte funkar när det inte finns officiellt iSync-stöd än. Att folk sen får det att funka hjälpligt må vara en sak.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-07-17 15:29

Motorolas telefoner med USB-port går utmärkt bra att synka med Macen och iSync genom samma USB-sladd som till Palm. Jag köpte en billig Motorola C550 och lyckades kopiera både telefonbok(utan adresser) och kalender till telefonen genom Palm-sladden. (599 kr med Vodafone kontantkort på Elgiganten)

Men jag vet ännu inte hur man får över bilder till Macen från kameramobilen. Ska undersöka vidare.

Motorola har en ny telefon 930 på gång som ser helt klart intressant ut. Påminner lite om Nokias Communicator.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-07-17 22:25

Någon som vet om Vodafones nya Samsung Z105 funkar något med Macen?

Jah har en qtek 1010 och den verkade funka bra med pocket mac demon jag provade. den saknar bluetooth dock.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-07-18 00:56

[

Ingen?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-07-18 09:31

Jag är helt inne på K700i fast oroar mig detta med batteritiden.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-07-18 10:28

Apple har en sida med en förteckning över vilka telefoner som är kompatibla med iSync. Tyvärr är den lite gammal, men kan ändå ge en viss vägledning:
http://www.apple.com/isync/devices.html

Ursprungligen av Macus:

Apple har en sida med en förteckning över vilka telefoner som är kompatibla med iSync. Tyvärr är den lite gammal, men kan ändå ge en viss vägledning:
http://www.apple.com/isync/devices.html

Den är inte gammal. Det är de enheter som stöds av senaste iSync, 1.4

  • Oregistrerad
  • 2004-07-18 11:28
Ursprungligen av Rickard A:

Den är inte gammal. Det är de enheter som stöds av senaste iSync, 1.4

Jo, det är ju många fler som stöds numera. Den kanske inte är gammal, men den är inte uppdaterad...

Ursprungligen av DaPhox:

Jo, det är ju många fler som stöds numera. Den kanske inte är gammal, men den är inte uppdaterad...

Nej det är inte fler som stöds nu. Vad får du det ifrån? Att folk med lite krångel får det att funka för att nya modeller baserar sig på samma plattform som de tidigare må vara en sak men det rör sig inte om 100% funktionaliet. På K700i t ex synkas inte adresser. Det finns heller inte bilder på telefoner i iSync förutom de som finns på angivna på apples sida.

  • Medlem
  • 2004-07-18 11:32

Z1010?

Använder själv nu Z1010. Klarar det mesta som ni anger, dock inte testat faxmodemfunktioner, tror inte det finns. Synkar med iCal och Adressboken, använder den som datamodem över 3G och BlueTooth-överföringen fungerar mot telefonen (har inte testat från telefon till dator än).

  • Oregistrerad
  • 2004-07-18 12:12

"Nej det är inte fler som stöds nu. Vad får du det ifrån?"

Jo, har en z1010 själv.

"Det finns heller inte bilder på telefoner i iSync förutom de som finns på angivna på apples sida."

Jo, K700i t.ex.

"Att folk med lite krångel får det att funka för att nya modeller baserar sig på samma plattform som de tidigare må vara en sak men det rör sig inte om 100% funktionaliet."

I så fall har nästan ingen telefon det då, kolla vilken som synkar vad längst ner...

Ursprungligen av DaPhox:

"Nej det är inte fler som stöds nu. Vad får du det ifrån?"

Jo, har en z1010 själv.

"Det finns heller inte bilder på telefoner i iSync förutom de som finns på angivna på apples sida."

Jo, K700i t.ex.

"Att folk med lite krångel får det att funka för att nya modeller baserar sig på samma plattform som de tidigare må vara en sak men det rör sig inte om 100% funktionaliet."

I så fall har nästan ingen telefon det då, kolla vilken som synkar vad längst ner...

Men guuuud vad svårt vissa har att förstå. Det finns inte officiellt stöd för Z1010 eller K700i.

Den bild du påstår vara K700i är INTE K700i. Den heter unknown.tiff och ser precis likadan för Symbian och Motorola-lurar. Kolla själv i: System/Library/SyncServices Visa sen paket-innehåll i: MotorolaConduit.bundle, SymbianConduit.bundle, BTConduit.bundle så ser du själv. Så var det med det.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-18 12:29
Ursprungligen av Rickard A:

Men guuuud vad svårt vissa har att förstå. Det finns inte officiellt stöd för Z1010 eller K700i.

Hur mycket Gud än kanske vill förhindra detta, råkar just dessa telefoner stödjas i dagsläget. "Officiellt" el. inte.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-18 12:39

[QUOTE="Rickard ADen bild du påstår vara K700i är INTE K700i. Så var det med det.[/QUOTE"]

Vilken är det då då?

När nya ipod kommer borde ny iSync släppas. Då lär de senaste lurarna inkluderats. Förhoppningsvis redan på måndag.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-18 12:43

Det vore på tiden....hoppas.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-07-18 16:22

Motorola C550 finns inte med på Apples lista, men synkningen fungerar som med C350.
Det finns fler modeller som inte är med på listan, men ändå kan fungera.
Det var det jag menade när jag skrev att listan var lite gammal.
Men den är inte asgammal - bara lite gammal.

1
Bevaka tråden